.........Το σχέδιο της Ιεράς Μονής Φιλοθέου είναι του Ιάπωνα καλλιτέχνη Καζούγια Μοριμότο, ο οποίος επισκέφθηκε το καλοκαίρι του 2010 το Άγιο Όρος. Σε συνέντευξή του στον «Αγγελιοφόρο» της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε και στις εντυπώσεις του από αυτή την επίσκεψη.
.........«Βρισκόμουν στην Κωνσταντινούπολη και ο ιδιοκτήτης του ξενώνα όπου έμενα ήταν Έλληνας και πρότεινε, μιας και είμαι καλλιτέχνης, να επισκεφτώ τη χώρα σας και ειδικά το Άγιον Όρος». Ο ίδιος -φορώντας έναν ξυλόγλυπτο σταυρό, σουβενίρ από την επίσκεψή του στην Αθωνική Πολιτεία- συμπληρώνει:
.........«Ομολογώ ότι δεν έχω κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη θρησκεία, ούτε καν με το βουδισμό. Θα έλεγα, μάλλον εντυπωσιάστηκα από το πρώτο αντίκρισμα, που ήρθε να ενισχύσει τις πρώτες κιόλας ενδιαφέρουσες περιγραφές για τη μοναστική ζωή και τη δημιουργία αυτής της μοναδικής κοινωνίας, στην οποία δεν επιτρέπεται η είσοδος στις γυναίκες. Μια καστροπολιτεία που σου κόβει την ανάσα και που εντυπωσιάζει τόσο με την αρχιτεκτονική της όσο και με την εκκλησιαστική της τέχνη».
.........Ο ίδιος, ανατρέχοντας στις εικόνες του Άθω, προσθέτει: «Όλη αυτή η εικόνα με τους χωμάτινους δρόμους και τη φύση, τα σημεία όπου δεν υπήρχε καν ηλεκτρικό ρεύμα, ήταν σε απόλυτη αντίθεση με ότι ζει κανείς στην Ιαπωνία. Κάποιες στιγμές, όταν πέφτει η μέρα και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με το σκοτάδι του ουρανού -με μοναδικό φως τα αστέρια- και την ομορφιά του τοπίου και της υπέροχης θάλασσας, νιώθεις πραγματικά τη γαλήνη να σε κυριεύει και αισθάνεσαι ότι πραγματικά συναντάς τον εαυτό σου. Είναι εκπληκτική η αίσθηση της αρμονίας που αποπνέει».
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=40&artid=52086
.........«Βρισκόμουν στην Κωνσταντινούπολη και ο ιδιοκτήτης του ξενώνα όπου έμενα ήταν Έλληνας και πρότεινε, μιας και είμαι καλλιτέχνης, να επισκεφτώ τη χώρα σας και ειδικά το Άγιον Όρος». Ο ίδιος -φορώντας έναν ξυλόγλυπτο σταυρό, σουβενίρ από την επίσκεψή του στην Αθωνική Πολιτεία- συμπληρώνει:
.........«Ομολογώ ότι δεν έχω κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη θρησκεία, ούτε καν με το βουδισμό. Θα έλεγα, μάλλον εντυπωσιάστηκα από το πρώτο αντίκρισμα, που ήρθε να ενισχύσει τις πρώτες κιόλας ενδιαφέρουσες περιγραφές για τη μοναστική ζωή και τη δημιουργία αυτής της μοναδικής κοινωνίας, στην οποία δεν επιτρέπεται η είσοδος στις γυναίκες. Μια καστροπολιτεία που σου κόβει την ανάσα και που εντυπωσιάζει τόσο με την αρχιτεκτονική της όσο και με την εκκλησιαστική της τέχνη».
.........Ο ίδιος, ανατρέχοντας στις εικόνες του Άθω, προσθέτει: «Όλη αυτή η εικόνα με τους χωμάτινους δρόμους και τη φύση, τα σημεία όπου δεν υπήρχε καν ηλεκτρικό ρεύμα, ήταν σε απόλυτη αντίθεση με ότι ζει κανείς στην Ιαπωνία. Κάποιες στιγμές, όταν πέφτει η μέρα και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με το σκοτάδι του ουρανού -με μοναδικό φως τα αστέρια- και την ομορφιά του τοπίου και της υπέροχης θάλασσας, νιώθεις πραγματικά τη γαλήνη να σε κυριεύει και αισθάνεσαι ότι πραγματικά συναντάς τον εαυτό σου. Είναι εκπληκτική η αίσθηση της αρμονίας που αποπνέει».
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=40&artid=52086
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου