Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018

10290 - Πού είσαι;

«Ἀδάμ ποῦ εἶ;» Έψαχνε ο Θεός τους πρωτοπλάστους στον παράδεισο. Αυτοί, όμως, είχαν κρυφθεί. 
Η παρακοή στην εντολή του Θεού τούς απομάκρυνε από κοντά Του. Κρύφθηκαν από τον Θεό Τους. Κρύφθηκαν από τον Πατέρα τους. 
Ο Θεός, σαν Παντογνώστης, γνώριζε τι έκαναν. Η αγάπη Του, όμως, γι' αυτούς ήταν μεγάλη. Τους έδωσε ευκαιρία να ζητήσουν συγγνώμη... «Ποῦ εἶ;» φωνάζει του Αδάμ. «Πού είσαι, παιδί μου, και σε αναζητώ; Πού είσαι, και κρύφθηκες από Εμένα, τον Πατέρα σου;».
«Πού είσαι;»: Η ευκαιρία του Αδάμ να μετανιώσει για το λάθος του.
«Που είσαι;»: Το κάλεσμα της μετανοίας.
«Πού είσαι;»: Η αναζήτηση της αγάπης.
«Πού είσαι;»: Η πρόσκληση της σωτηρίας.
«Την φωνή Σου άκουσα και κρύφθηκα, γιατί ήμουν γυμνός» ήταν η απάντηση τού
Αδάμ. Χάθηκε η ευκαιρία. Ήλπιζε, αν και γνώριζε, ο Θεός, αλλά ο Αδάμ αρνήθηκε την ευκαιρία.
Του δίνει πάλι δεύτερη ευκαιρία ο Θεός και του λέει: «Μήπως...;».
Σκοτισμένος ο Αδάμ από την πτώση του δεν μπορεί να διακρίνει την αγάπη και την συγχώρεση, που ήθελε ο Θεός να του δώσει.
«Η γυναίκα που μου έδωσες...» Του λέει, μη γνωρίζοντας ότι εκείνη την στιγμή άνοιγε μόνος του την πόρτα του παραδείσου για να βγει έξω.
«Εσύ φταις, Θεέ μου, γιατί με αγάπησες.»
«Εσύ φταις, Θεέ μου, γιατί με έπλασες.»
«Εσύ φταις, Θεέ μου, γιατί δεν μ' άφησες μόνο μου.»
«Εσύ φταις, Θεέ μου, γιατί επιμένεις να μ' αγαπάς και με ψάχνεις.»
Ποιος μπορεί να νιώσει την πικρία, που γεύθηκε ο Θεός από το πλάσμα Του;
Ποιος μπορεί να νιώσει την πικρία, που γεύεται ο Θεός από όλα τα πλάσματά Του μέχρι σήμερα;
«Πού είσαι;» φωνάζει καθημερινά σε καθέναν μας, προσωπικά.
«Πού είσαι;» μας φωνάζει, περιμένοντας το βλέμμα μας μόνο να γυρίσει προς Αυτόν και να τρέξει κοντά μας.
«Πού είσαι;» μας φωνάζει και περιμένει να ακούσει από εμάς μια λέξη μόνο: «συγγνώμη».
«Πού είσαι;» μας φωνάζει κι εμείς απαντούμε «Εσύ φταις»!
«Εσύ φταις, που μας αγάπησες.»
«Εσύ φταις, που ήρθες κοντά μας και έγινες άνθρωπος.»
«Εσύ φταις, που έπαθες και σταυρώθηκες για μας.»
«Εσύ φταις, που αναστήθηκες για μας.»
«Εσύ φταις, που μας είπες να αγαπούμε.»
Πόσα έχουμε «μαζεμένα» στον Θεό να τον κατηγορήσουμε κι Αυτός επιμένει απλά να μας φωνάζει: «Πού είσαι;»!
Η περίοδος της Αγίας Τεσσαρακοστής είναι το κάλεσμα του Θεού στον άνθρωπο να γυρίσει κοντά Του, αρχίζοντας την προσπάθεια και τον αγώνα.
Το κάλεσμα του Θεού στον άνθρωπο: «Πού είσαι, παιδί μου, έλα κοντά Μου να γευθείς την Ανάσταση»!
Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ιεράς Μονής Εσφιγμένου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου