Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

2435 - Τα διαρκή Χριστούγεννα της Εκκλησίας



Μέσα στόν λαμπρό καί ποβλητικό βυζαντινό διάκοσμο καί τόν κατανυκτικό φωτισμό τν γιορειτικν ναν, τά πρόσωπα στίς τοιχογραφημένες μορφές τν γίων, πού στόρησαν ζωγράφοι τς Κρητικς Μακεδονικς Σχολς, παίρνουν τέτοια περκόσμια κφραση, πού ο προσευχόμενοι μοναχοί λλά καί ο προσκυνητές ασθάνωνται τι εναι ζωντανά μαζί τους. λα διατρανώνουν καί μαρτυρον τι Ατός πού γεννήθηκε στό ταπεινό σπήλαιο τς Βηθλεέμ πό τήν παρθένο Μαρία, εναι Υός το Θεο.
(...) ταν χρονος Θεός μέ τήν νανθρώπησή Του μπκε μέσα στόν χρόνο, τόν κοψε στή μέση. Μιλμε γιά πρό Χριστο καί μετά Χριστόν ποχή. λλά ατό δέν φορ μόνο τήν στορία γενικά, λλά καί τήν προσωπική στορία το καθενός μας.
Τά Χριστούγεννα, τότε μόνο χουν ξία γιά μς, τότε χουν ξία γιά τόν νθρωπο, ταν γίνουν φορμή, σαρκωθείς Θεός νά μπε στό χρόνο τς προσωπικς μας ζως καί τήν κόψει στή μέση: στήν πρό καί μετά Χριστόν, πού σημαίνει, μαζί μέ τόν Χριστό. Κι ατός ς εναι οσιαστικότερος τρόπος νά ορτάσουμε, χι μόνο μιά στιγμή, χι μόνο μιά μέρα, λλά λόκληρη τή ζωή μας. Εδικότερα μέσα πό τήν λειτουργική ζωή τς κκλησίας μας. Θεία Λειτουργία εναι τά διαρκ Χριστούγεννα τς κκλησίας.

ποσπάσματα πό τήν μιλία το μοναχο Παταπίου Καυσοκαλυβίτου στόν ερό ναό τς ναλήψεως το Κυρίου Βριλησσίων τς ρχιεπισκοπς θηνν. Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012.
Φωτογραφία: Γέννησις το Χριστο. Φορητή εκόνα το τους 1770 διά χειρός Κωνσταντίνου πό τήν Κορυτσ. Κουρυτσ Βορείου πείρου. λβανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου