Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

1604 - Είναι ορθό να λέμε ο Γέροντάς μου;


Πριν λίγα χρόνια ένας Μοναχός στις Καρυές μου είπε:
«Δεν είναι σωστή η έκφραση που χρησιμοποιείτε πολλοί κοσμικοί "ο Γέροντάς μου". Γέροντα στο Όρος έχουν οι Μοναχοί. Οι κοσμικοί έχουν, όσοι έχουν, Πνευματικό».
Και συμπλήρωσε:
«Οι παντρεμένοι έχετε γερόντισσα στο σπίτι σας, στην οποία πρέπει να κάνετε υπακοή»(!;).

5 σχόλια:

  1. Ανώνυμος23/7/12, 1:46 μ.μ.

    Πολύ σωστά!
    Για τούτο ο γάμος είναι και το σκληρότερο, το πιο απαιτητικό Κοινόβιο, στάδιο άσκησις μεγίστης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ;-)
    Να βάλω και γω μαναφούκια;
    Κάνει πολλή ζέστη δεν μας χρειάζονται μαναφούκια, αλλά...θα τα βάλω!
    ΣΤην ακολουθία του γάμου ακούσαμε:
    "υποτασσόμενοι ΑΛΛΗΛΟΙΣ εν ΑΓΆΠΗ" που θα πεί ο άντρας θα κάνει ΥΠΑΚΟΗ στη γυναίκα του και η γυναίκα θα κάνει ΥΠΑΚΟΗ στον άντρα της και δεν χαλάνε χατίρι, ο ένας στον άλλον, με τίποταααα!
    Αλλά, φίλε, αν μου βρεις εσύ πέντε τέτοιους ΑΛΗΘΙΝΑ χριστιανικούς γάμους εγώ ευχαριστως θα σου φιλήσω τα άπλυτα ποδαράκια σου, χιχι....
    ε.ν.θ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ,ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΥ ΤΑ ΠΕΙ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος23/7/12, 6:13 μ.μ.

    Ο γάμος -το λοιπόν- είναι κείνο το ΜΟΝΑΔΙκο μοναστηράκι που ανήρ και γυνή (ομού και ταυτόγχρονα) πρέπει να είναι ο ένας για τον άλλο γέροντας ΚΑΙ υποτακτικός.

    Συμπέρασμα: ευκολότερα στα Καρούλια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ25/7/12, 1:19 μ.μ.

    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΠΟ ΑΓΡΙΝΙΟ.
    Μέ απόλυτο σεβασμό στίς απόψεις σας, σάς παρακαλώ νά μού επιτρέψετε νά καταθέσω τήν ταπεινή μου γνώμη.'Ισως δέν υπάρχει κάτι σαφέστερο στό γάμο όσο τό ότι ο άνδρας οφείλει νά αγαπά μέχρις αυτοθυσίας τή γυναίκα του, όπως ο Χριστός τήν Εκκλησία, καί η γυναίκα νά υπακούει εν παντί στόν άνδρα της, όπως η Εκκλησία στον Χριστό. Τό <> αναφέρεται στίς σχέσεις όλων τών ανθρώπων καί όλοι οφείλουμε υπακοή σέ όλους τούς συνανθρώπους μας, μόνο όταν κρίνουμε ότι η γνώμη τους είναι σωστή. Αλλιώς δέν οφείλουμε υπακοή σέ κανένα. Αλλοίμονο άν θελήσουμε νά υπακούσουμε στόν κάθε συνάνθρωπό μας. Θά διαλυθεί η ζωή μας. Υπακοή απόλυτη οφείλουμε μόνο στόν πνευματικό μας. Ο άνδρας δέν οφείλει υπακοή στή γυναίκα του, παρά μόνο όταν, ως εκ του Θεού αρχηγός της οικογενείας, κρίνει ότι η γυναίκα του έχει δίκηο. Πολύ χαρακτηριστικά τό γράφει ο 'Αγιος Τύχων τού Ζαντόνσκ στό βιβλίο του << Πορεία πρός τόν Ουρανό >> ,της Ιεράς Μονής Παρακλήτου .<< Πρόσεχε,, σύζυγε. Δέν οφείλεις εσύ υπακοή στή σύζυγό σου, αλλά η σύζυγός σου σέ σένα>>. Τά περί αλληλοϋπακοής είναι παντελώς ακατανόητα καί ορθοδόξως απόβλητα.Ούτε ο Χριστός οφείλει υπακοή στήν Εκκλησία ούτε ο Επίσκοπος στήν Επισκοπή του καί τους Ιερείς καί τούς πιστούς της ούτε κανένας απολύτως αρχηγός στούς εκ τού Θεού υφισταμένους του. Θυμίζω ότι ο Αδάμ υπήκουσε στην Εύα καί γι' αυτό βρισκόμαστε στήν κοιλάδα τού κλαυθμώνος. Λοιπόν, οι κοσμικοί δέν έχουν Γέροντα, αλλά Πνευματικό, στόν οποίο οφείλουν απόλυτη υπακοή. Αλλά οι σύζυγοι δέν έχουν γερόντισσα. 'Εχουν σύζυγο, τήν οποία οφείλουν νά αγαπούν, όπως ελέχθη, μέχρις αυτοθυσίας καί στήν οποία δέν οφείλουν υπακοή. Οι γυναίκες σύζυγοι οφείλουν εν παντί υπακοή στό σύζυγό τους, όπως η Εκκλησία στόν Χριστό. Αγάπη μέχρι θανάτου ο άνδρας, υπακή εν παντί η γυναίκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή