Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

547 - Ο Γερο Παΐσιος δεν ήταν εύκολος άνθρωπος

.........Όλοι γνωρίζουμε πως τα χαρτιά και το μελάνι ξωδεύτηκαν να γράφουν στις μέρες μας για τον αγιορείτη μοναχό Παΐσιο. Σ' αυτήν τη μικρή συλλογή δεν θα ήθελα να μείνει αμνημόνευτος, αφού και τον γνώρισα και μαζί του συναγελάστηκα, συμπνευματίστηκα.
.........Από το τέλος του '50 διάβαζα επιστολές του, που έστελνε σε νεαρό νομικό των Αθηνών, ο οποίος ενδιαφερόταν για την θεολογία και την πνευματική ζωή. Και οι δυο είχαν επισκεφθή το Σινά και διατηρούσαν καλή και υψηλή γνωριμία. Στα γράμματα αυτά αβίαστα διέκρινες άνθρωπο ευφυέστατο και πολύ ικανό να διδάσκη και να καθοδηγή ψυχές που είχαν αγγίξει τον άδη. Από την άσκησή του είχε θείο φωτισμό και Χάρη Αγίου Πνεύματος. Αληθινός ο λόγος του, βγαλμένος από την κεκαθαρμένη του καρδιά, οικοδομούσε και επιστράτευε ανθρώπους στου Χριστού τα μονοπάτια...
*
... Ο γέρων Παΐσιος ήταν το όλως αντίθετο του ερημίτη Εφραίμ του Κατουνακιώτη. Αν και αμφότεροι την ησυχία ζητούσανε, ο παπα-Κατουνακιώτης μιλούσε πάντοτε από την προσευχή του. Ο Παΐσιος είχε και τις πληροφορίες από τους πεπαιδευμένους επισκέπτες του. Νομίζω πως δεν ήταν εύκολος άνθρωπος να κοινοβιάσης μαζί του. Υπήρχαν δυσκολίες. Η απλότητά του του χάριζε καλή κοινωνία με τους αδελφούς, αλλ' όχι για πολύ. Όταν μπουρίνιαζε, έπρεπε να φύγης προτού ξεσπάσει η καταιγίδα...
*
............ Περισσότερο ηθικοπλαστικά βοήθησε, αλλά δογματικά σιώπησε μπροστά σε μικρούς και μεγάλους. Κάτι εθνικές εξάρσεις που είχε, και αληθινές να ήταν, δεν μου άρεσαν. Θυμίζουν κάποιους σύγχρονους Γέροντες που μιλούν για πολέμους, πείνες και δυστυχίες, και ο κόσμος τρέχει να συνάξη τρόφιμα, για ν' αντιμετωπίση τη συμφορά του πολέμου. Αυτά προσωπικά τα θεωρώ τρομοκρατίες, που δεν ταιριάζει σαν πνευματικοί άνθρωποι να σκορπίζουμε στον κόσμο. Εμείς που ταχθήκαμε την ειρήνη να δίνουμε και πάντα λέμε: «Ειρήνη πάσι».

Αποσπάσματα από το βιβλίο
«Μορφές που γνώρισα να ασκούνται στο σκάμμα της Εκκλησίας»
του Γέροντα Γρηγορίου
Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου

23 σχόλια:

  1. Ανώνυμος12/1/12, 12:25 π.μ.

    Δηλαδή τί θέλει μας λέγει ο γέρων Γρηγόριος ότι ο γερό Παϊσιος ήταν απατεώνας;;; Ένας πλάνος;;; Ότι είχε λογισμούς;;; Γιατί αν μη τι άλλο, αυτός μας λέγει. Από την μια τον εξυμνεί και από την άλλη τον μέμφεται. Ότι ήταν ένας ηθικοπλάστης και τρομοκράτης. Δηλαδή έπασχε από την ίδια νόσο με τους Διαφωτιστάδες της Γαλλικής Επανάστασης και του Ουμανισμού σε ορθόδοξη version! Είχε ή δεν είχε φώτιση Θεού ο Παϊσιος;;; Μάλιστα... Ότι έλεγε ήταν μάλλον απόρρεια των παιδικών του τραυμάτων, προφανώς... Του ξεριζωμού και του διωγμού της οικογένειας του... Αν είναι δυνατόν! Απορώ που βγάζει εμπάθεια ένας Αγιορείτης και μάλιστα ηγούμενος προς έναν καταξιωμένο πνευματέμφορο άνθρωπο όπως ήταν ο γέροντας Παϊσιος και μάλιστα την αποτυπώνει σε βιβλίο. Εύχομαι η ανάρτησή σας να μην γίνει όπλο στα χέρια των ζηλωτών παλαιοημερολογιτών και των δωδεκαθεϊστάδων που περνάν τον όσιο γέροντα γενεές δεκατέσσερες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος12/1/12, 1:41 π.μ.

    Ο ΣΙΑΜΑΚΗΣ ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΙΣΙΟ.ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος12/1/12, 11:40 π.μ.

    Το κείμενο του ηγουμένου Γρηγορίου κρύβει εμπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος12/1/12, 12:58 μ.μ.

    Κανείς προφήτης στον τόπο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος12/1/12, 7:27 μ.μ.

    οσοι γνωρισαν τον γεροντα Παισιο απο κοντα δεν χρειαζονται τετοιεσ πληροφοριες γιατι η αγιωσυνη του εχει μιλησει στις καρδιες τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος12/1/12, 7:27 μ.μ.

    τωρα θα μας πει ο π. Γρηγοριος Ζουμης οτι αυτος ειναι ευκολος ανθρωπος. αϊντε αααααϊντεεεε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος12/1/12, 9:48 μ.μ.

    Τον Σιαμάκη που κροταλίζει σαν σοφός και μεγάλος να τον λυπηθεί ο Θεός για όσα αισχρά γράφει για τον π. Παίσιο.Για τον π. Γρηγόριο Ζουμή εύχομαι ταπεινά να καταλάβει ότι ο φωτισμός και η χάρη του Θεού και η αποκάλυψη των αληθειών του δίνονται σε ανθρώπους ταπεινούς και όχι σε ανθρώπους που έχουν οίηση και ψευδή ιδέα για τον εαυτό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος12/1/12, 10:39 μ.μ.

    Ο Θεός να μας λυπηθεί, τον καθένα αλλά και το έθνος. Πάντως ο φθόνος, αρχαίο κακό, προσβάλλει δυστυχώς και ανθρώπους της Εκκλησίας. Σκεφθείτε ότι τα ίδια έλεγαν και για τόν Άγιο Νεκτάριο. Καλή μετάνοια σε όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΣΤΕΦΑΝΟΣ13/1/12, 9:49 π.μ.

    ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ,ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΚΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ.ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΙΣΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ.ΝΤΡΟΠΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος15/1/12, 2:41 μ.μ.

    υπαρχει μια πολυ λογικη εξηγηση για πιο λογο ειπε αυτα τα λογια ο πατερ Παϊσιος.ναι μεν δεν επρεπε να επωθουν απο τον ιδιο, αλλα ο ιδιος παρακαλουσε το θεο να κανει κατι για να μην τον δοξαζουν οι ανθρωποι.οποτε ο θεος επετρεψε να πει αυτα τα λογια,γιατι ο ιδιος ζητουσε κατι απο το θεο ωστε να ταπεινωθει στα ματια του κοσμου..οποτε κι ο θεος τον ακουσε...αφου σ ολη του τη ζωη ακουγε κι ο γεροντας το θεο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος7/8/12, 5:41 μ.μ.

    Τους γνωρισα και τους δυο.Και οι δυο ανθρωποι..Ουδεις αναμαρτητος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νομιζω οτι ο κοσμος παρεξηγειγησε τα αναφερομενα. Ο γεροντας Γρηγοριος ενδιαφερεται μονο για την σωτηρια της ψυχης. Ελεγε καποτε οτι οσοι ψαχνουν για προφητειες εχουν ψυχοπαθεις ψυχες, ταραγμενες..Σημασια εχει η σωτηρια της ψυχης μας, το αν ο Κυριος φερει το Α η το Β γεγονος για να μας ταπεινωσει ειναι σωτηριο. Το μελλον μονο πονο και αρρωστιες φερνει..γιατι να το ξερουμε και να ταραζομαστε απο τωρα? Ο γεροντας Παισιος ακουστηκε απο πολλους και μεταφερθηκαν τα λογια του και ταραχθηκαν και ταραζονται πολλοι. Αυτο λεει ο γεροντας, και οσοι τον ξερουν, δεν εχει λογο για εμπαθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προσοχή στο πώς μεταφέρονται οι πληροφορίες για ανθρώπους Οσίους και Ομολογητές! Ας έχουμε την Ευχή των δυο Γερόντων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος4/3/14, 4:10 μ.μ.

    Εμένα με προβληματίζει ιδιαίτερα το πόσο επαινεί τον Εφραίμ τον Κατουνακιώτη, τον ινστρούχτορα της εκκοσμίκευσης του Αγίου Όρους και του καλογερικού νεονικολαϊτισμού (είναι "καλό" να αμαρτάνεις για τον Γέροντα ή να φαντασιώνεσαι τον Χριστό ερωτικά κλπ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος4/3/14, 4:43 μ.μ.

    Υπάρχει ένα βιβλίο που διακινείται σε διάφορα μοναστήρια σε σπιράλ, με τίτλο, «Διηγήσεις Γέροντος Εφραίμ Κατουνακιώτου Άγιον Όρος» διαβάζουμε τα εξής άρρωστα και σατανικά:

    «Ο υποτακτικός είναι λευκόν χαρτί. Τίποτε δεν θα έχη να τον ελέγξη ο διάβολος.
    Όσο αξίζει ο Γέροντας, δεν αξίζει όλος ο κόσμος. Δεν αξίζει όλο τον Άγιον Όρος.» (σελ. 6)

    «
    Ερώτησις: Την ένωσιν που πρέπει να έχη ο υποτακτικός με τον Γέροντά του, ότι κάνει υπακοή, πώς την αισθάνεται ο υποτακτικός; μήπως με την ειρήνη και την γαλήνη που έχει μέσα του;
    Απάντησις: Πώς να το πω, να το εκφρασθώ• είναι βέβαια και αυτό, αλλά κυρίως βλέπει τον Γέροντά του, και προχωρεί• ούτε Θεόν φοβάται, ούτε κόλασι! Τίποτε δεν φοβάται! Ότι μου ειπεί ο Γέροντάς μου. Αυτό το έχω δοκιμάση• ούτε κόλασιν έλεγα φοβούμαι, ούτε Θεόν! Τίποτε• ότι ειπεί ο Γέροντάς μου!
    Ερώτησις: Κι’ αν δώση ο Γέροντας μίαν εντολή, που είναι εσφαλμένη, που είναι λανθασμένη;
    Απάντησις: Ποτέ δεν βγαίνει σε κακό, γιατί είναι η υπακοή στην μέση.
    » (σελ. 10)

    «
    Ερώτησις: Σε ένα σημείον σκοντάφτουν τινές, σχετικά με την υπακοή. Μην τυχόν δηλαδή, κάνουν ένα είδος καταστρατηγήσεως της λογικότητος, την οποία τους έδωσε ο Θεός, ο Θεός δηλαδή έδωσε την λογικήν. Αυτό είναι άσπρο, αυτό είναι μαύρο• εκείνο πράσινο• το άλλο μπλέ. Τώρα αν σου ειπή, το άσπρο να το ειπής μαύρο, μήπως τρόπον τινά κάνεις κατάχρησιν της λογικότητος;
    Απάντησις: Αυτό είναι υπακοή Πάτερ μου• αυτό είναι υπακοή. Να πεισθής, ότι είναι μαύρο, και δεν είναι όπως το βλέπεις εσύ άσπρο! Εσύ το βλέπεις άσπρο• ο Γέροντας το βλέπει μαύρο. Ο Γέροντας το βλέπει σωστά, ορθά! Αυτό είναι υπακοή!! Να πείσης τον εαυτόν σου, ότι είναι μαύρο, και όχι όπως εσύ το βλέπεις άσπρο!! Αυτή είναι υπακοή. Να μην πιστεύης, έστω και στα μάτια σου.
    » (σελ. 11)

    «Κάνεις υπακοή; τότε δεν σε ενδιαφέρουν, τρόπον τινά, αι εντολαί του Θεού! αδιαφορείς τρόπον τινά• δεν σε ενδιαφέρει• δεν σε φοβίζει ο Θεός! Εσύ κάνεις την υπακοή, που σε διέταξε ο Θεός. Ο Γέροντας είναι ο ορατός Θεός. Κάνοντας υπακοή εις τον Γέροντα, που διέταξε ο Θεός, δεν ενδιαφέρεσαι καθόλου, δεν σε νοιάζει, δεν σε απασχολεί καθόλου, το τί θέλει ο Θεός! Το στόμα του Γέροντος, είναι το στόμα του Θεού! Ο Θεός εκείνον τον Γέροντα διέταξε να υπακούς. Και προσευχή να μην κάνεις και τίποτε να μην κάνης, είσαι για τον Παράδεισον. Ενώ αντιθέτως, όλα εάν τα κάνης, όταν δεν κάνης υπακοή, είσαι για την κόλασιν.» (σελ. 13-14)

    «Ο Γέροντας κατέχει θέσιν ορατού Θεού! Όταν λέγει ο Θεός τον λόγον, τον ανακαλεί πάλιν; ασφαλώς όχι! Είπε ο Γέροντας, πάει τελείωσε. Τον μόνον άνθρωπον που αγάπησα εις την ζωήν μου ήταν ο Γέροντας. Και τον μόνον άνθρωπον τον οποίον φοβήθηκα ήταν ο Γέροντας. Φόβος ομού και αγάπη μαζί.» (σελ. 16)

    Τα είπε αυτά; Μάλλον, γιατί στην επίσημη βιογραφία του κινείται σε ακριβώς την ίδια γραμμή. Δείτε και το ποστ και τα σχόλια εδώ: http://misha.pblogs.gr/2011/05/erwtiko-rabasaki-apo-ta-katoynakia.html.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος12/4/15, 9:41 π.μ.

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

    ΘΕΟΣ είναι ο Τριαδικός Θεός, όχι άνθρωποι. Πιστεύουμε στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, και όχι σε ανθρώπους που τους θεωρούμε θεούληδες, αλάνθαστους, αναμάρτητους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος3/7/16, 8:03 μ.μ.

    Έγινε ο γέρων Γρηγόριος κριτής Αγίων...μάλιστα...τα συμπεράσματα δικά μας!
    Στο χωριό μου λέμε πως η κότα πρώτα γεννά και μετά κακαρίζει γέροντα!
    Ιατρέ, θεράπευσον σεαυτόν πρώτον λέγει ο Χριστός που υπηρετείτε γέροντα!
    Κι επίσης ταιριάζει εδώ η παροιμία (σχώρα με Άγιε Παΐσιε) είπεν ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα...
    Τέτοια βλέπουν οι ετερόδοξοι και μας χλευάζουν και δικαίως όπως φαίνεται!
    Καλή μετάνοια να έχουμε όλοι μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος14/1/18, 1:03 μ.μ.

    Ισως τώρα ο γέρων Γρηγόριος να έχει αλλάξει γνώμη για τον Αγιο Παίσιο....
    Η πνευματική ζωή είναι μία πορεία.. μία εξέλιξη....
    Τελευταία, ο γέρων Γρηγόριος γράφει πολύ καλά κέιμενα .
    Δρ. ΝΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. που τα είδες φίλε μου τα πολύ καλά κείμενα! Δυστυχώς μόνο εμπάθεια βγάζουν τα κείμενά του!!! Ότι έχει μέσα του, το βγάζει και στα γραπτά του!!! Διάβασε το δυσώδες άρθρο του με τίτλο <> και θα καταλάβεις. Θα δεις την εμπάθεια που βγάζει ακόμα και για τον Άγιο Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας!!! Με τη εμπάθεια και τη ειρωνεία μιλά γι αυτόν!!! Τον αποκαλεί μεγάλο προφήτη και θαυματοποιό!!! Επίσης για τον Άγιο Παίσιο (φωτογραφίζοντας τον) γράφει ειρωνικά!!!<< ενός συγχρόνου Αγίου το κέντρο της διδασκαλίας του είναι οι πόλεμοι, οι μάχες, και οι ταραχές>> όχι φίλε μου, δεν έχει αλλάξει γνώμη ο Γρηγόριος!!! Αλλά δεν είναι μόνο αυτά!!! Και για πολλούς ακόμη έχει έναν "καλό" λόγο να πει ο γέρων Γρηγόριος!!! Επιλείψει γαρ με διηγούμενον ο χρόνος! Άλλωστε μπορείς να βρεις και μόνο σου στο διαδίκτυο. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.

      Διαγραφή
    2. Θοδωρή, για ποιους έχει αναφερθεί αρνητικά ο γερων Γρηγόριος, που λες "για πολλούς ακόμη". Δεν ειρωνεύομαι ή κάτι τέτοιο. Απλά ρωτάω. Υπάρχει κάπου στο διαδύκτιο που αναφέρεται σε αυτό; Ο ηγούμενος Εφραίμ του Βατοπεδίου γράφει ότι έχει μιλήσει αρνητικά και για τον Άγιο Πορφύριο αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  19. Οταν διαβάσετε όλο το κείμενο με τίτλο 'Η καταφυγή των χειμαζομενων' (σελίδα 424) θα καταλάβετε ότι άλλο θέλει να πει ο γέροντας ... Δεν πρέπει να περνούμε 3 παραγράφους μόνο και να βγάζουμε συμπεράσματα ... Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή