Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

363 - Η Χιώτισσα φιάλη της Ι.Μ. Ξηροποτάμου




Χιώτισσα είμαι, Χιώτισσα, τι με ρωτάς παπά μου;


για τούτο είμαι, ως θωρείς, εύμορφη, δέσποτά μου.


Θυγάτηρ Καισαρίου δε Δαπόντε, γέροντά μου,


και μ΄ έφερε να κάθομαι εκ του Χλωροποτάμου,


για να θωρούν, να επαινούν, την ωραιότητά μου.


Λέγεται δε, αν ερωτάς, φιάλη τ΄ όνομά μου.


Στιχούργημα του λόγιου μοναχού Καισαρίου Δαπόντε του Ξηροποταμινού, χαραγμένο στη φιάλη της Ι.Μ. Ξηροποτάμου.


Η φιάλη του αγιασμού της Ι. Μονής Ξηροποτάμου βρίσκεται ανατολικά του Καθολικού ανάμεσα σ΄ αυτό και την είσοδο της Μονής.

Είναι κατασκευασμένη από χιακό ερυθρό μάρμαρο, που έφερε και εγκατέστηκε εδώ, σύμφωνα με μια επιγραφή της, ο Kαισάριος Δαπόντες.

Tο περιστύλιο που αποτελείται από 8 κίονες και θωράκια κατασκευάστηκε με χρήματα του ιερομόναχου Σεραφείμ το έτος 1783.

Στο εσωτερικό του θόλου φέρει σύγχρονες παραστάσεις σχετικές με το βάπτισμα και τον αγιασμό των υδάτων, ενώ σ' ένα από τα θωράκια του περιστυλίου διακρίνεται ενδιαφέρουσα παράσταση του μοναστηριού. (Κε.Δ.Α.Κ.)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου