Κυριακή 5 Αυγούστου 2018

10941 - Ένα παιδί μιλάει στον πατέρα του, στον γέροντά του

Αρχιμ. Χρυσόστομος Εσφιγμενίτης
1936 - 2013
Γέροντά μου, αν και πέρασαν πέντε έτη από την κοίμησή σου, νιώθω την ανάγκη να σου μιλήσω, όπως σου μιλούσα καθημερινά και όπως σου μιλάω σε άλλη διάσταση τώρα.
Γέροντα, εσύ είσαι αυτός, που μου μίλησε για τον Θεό.
Εσύ είσαι αυτός, που μου έδειξε τον Θεό.
Εσύ μου έμαθες να αγαπώ, με την αγάπη σου.
Εσύ μου έδειξες πώς να θυσιάζομαι, με την θυσία σου.
Εσύ μου δίδαξες τον πόνο, με τον πόνο σου.
Εσύ μου δίδαξες την υπέρβαση.
Εσύ μου δίδαξες πως να σηκώνομαι, γιατί με σήκωνες από τις πτώσεις μου.
Εσύ μου έμαθες να αγκαλιάζω, με την αγκαλιά σου.
Γέροντά μου, εσύ μου έδωσες έναν ανεκτίμητο θησαυρό, την καρδιά σου! Μου ζήτησες, όμως, να μην την κρατήσω για τον εαυτό μου, αλλά να την μοιράσω παντού. Βαριά η παρακαταθήκη, μεγάλη η ευθύνη.
Γέροντά μου, όλα αυτά, μου τα έδωσες μέσα από την μοναδική επικοινωνία, που γοήτευε κάθε ανθρώπινη καρδιά: την σιωπή σου.
Γέροντα, προτιμούσες να μιλάς με την ζωή σου και η σιωπή σου κυρίευε τα πάντα.
Γέροντά μου, θέλω να σου μιλήσω και να σου πω ότι τώρα κατάλαβα απολύτως την σιωπή σου εμπρός σε κάθε αδικία, που έχεις υποστεί! Αυτό ήταν μάθημα ακλόνητης πίστης στον Θεό.

Γέροντά μου, τώρα νιώθω πώς ένιωθες, όταν δεν μπορούσαν να καταλάβουν οι άνθρωποι το μέγεθος τής αγάπης σου για τους ίδιους. Το μόνο που λέω είναι πως δεν ξέρουν τι έχασαν!
Γέροντά μου, σ' ευχαριστώ για την αγάπη σου. Σ' ευχαριστώ που μ' έκανες παιδί σου! Αυτά τα λόγια είναι μικρά εμπρός στο μεγαλείο της αγάπης σου. 
Γέροντά μου, συγχώρα μου τα λάθη και τις ανυπακοές μου. Είσαι ο Πατέρας μου και είμαι το παιδί σου. Αυτή η σχέση είναι σχέση αγάπης (έτσι με δίδαξες), που ποτέ δεν αλλάζει και ποτέ δεν τελειώνει. Δεν την σταματά ούτε ο θάνατος!
Γέροντά μου, να προσεύχεσαι από εκεί που βρίσκεσαι, κοντά στην γλυκιά Παναγιά, που τόσο αγάπησες, για όλα σου τα παιδιά. 
Γέροντά μου, ήθελα απλά να σου μιλήσω, όπως κάνουμε καθημερινά και να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στο πρόσωπό σου, το πρόσωπο του Γέροντα.
Γέροντά μου, εσύ θα μεσιτεύσεις να δεχθεί την ανάξια ψυχή μου ο Κύριος και Θεός μου κοντά Του, στην ουράνια βασιλεία Του!
Γέροντα, θέλω να σου μιλήσω, γι' αυτό σιωπώ, όπως με έμαθες και αφήνω τον χτύπο της καρδιάς μου να εκφράσει πολύ περισσότερα απ' ότι θέλει να πει ένα παιδί στον Πατέρα του, τον Γέροντά του.
Ο Γέροντας δεν είναι απλά ένα πρόσωπο, αλλά είναι το αιώνιο δώρο του Θεού σε κάθε ανθρώπινη ψυχή.
†Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου Αγίου Όρους
Πηγή: https://www.esphigmenou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου