Σάββατο 18 Αυγούστου 2012

1744 - Όταν ο παπα Φώτης ο Λαυριώτης (†2010) συνάντησε τον Άγιο Σιλουανό (†1938) στο Ρωσικό μοναστήρι



Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Άγιο Όρος (ο παπα Φώτης) είχε την ευλογία να συναντήσει και να γνωρίσει πολλούς πνευματικούς πατέρες από διάφορες Μονές, όπως στη Ρωσική Μονή του Αγίου Παντελεήμονος τον πατέρα Σιλουανό ο οποίος έχει σήμερα ανακυρηχθεί άγιος της Εκκλησίας μας. Ο γέρων Σιλουανός που μόναζε στη Μονή αυτή είχε το διακόνημα τότε του οικονόμου. Τον συνάντησε τυχαία σε μια επίσκεψή του και αμέσως τον τράβηξε η αγιότητά του. 
Μου έλεγε ο παπα Φώτης στην αυλή του αγίου Συμεών: «Πήγα στη Μονή του αγίου Παντελεήμονος να προσκυνήσω. Αφού προσκύνησα κατευθύνθηκα στην Τραπεζαρία της Μονής. Η τραπεζαρία πριν λίγη ώρα είχε κλείσει για τους επισκέπτες και οι Μοναχοί οικονόμοι είχαν πάει στο Οικονομικό (ξεχωριστή τραπεζαρία γι' αυτούς) για να φάνε μετά από την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Πήρε είδηση την παρουσία μου ένας Μοναχός και ήλθε σ'εμένα και με πολλή αγάπη με ρώτησε αν έφαγα. Του είπα ότι δεν πρόλαβα την Τραπεζαρία ανοιχτή. Ο Μοναχός αυτός ήταν ο Σιλουανός και με πήρε με το ζόρι σχεδόν στο Οικονομικό και με περιποιήθηκε ο ίδιος. 
Μας δόθηκε ευκαιρία να συζητήσουμε πολλά πνευματικά θέματα και από την πρώτη στιγμή που μου μίλησε κατάλαβα ότι πρόκειται για πνευματικό άνθρωπο και η μορφή του έλαμπε από αγιότητα. Μου εξήγησε ότι πήρε το διακόνημα του Οικονόμου χάριν της υπακοής και ευχαριστούσε το Θεό για το διακόνημα αυτό». 
Θυμάμαι ακόμη μεταξύ των συμβουλών που μου έδωσε και την παρακάτω. Ότι «πρέπει να αγαπάς τους συνανθρώπους σου, να συμπάσχης με αυτούς, και να προσεύχεσαι γι' αυτούς, όχι έτσι απλά, αλλά να κάνεις προσευχή και να χύνεις αίμα».

Αυτή ήταν η ανάμνηση του παπα Φώτη για τον σημερινό Άγιο Σιλουανό. 


πηγή: Στρατής Γρ. Δουμούζης, 
Παπα-Φώτης ο μονοχίτων, ο μονοσάνδαλος, 
Μυτιλήνη 2010


Σχετικό:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου