Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

5360 - Περιγραφή διαδρομής: Σκήτη Αγ. Άννας (300μ) – Άθωνας (2033μ)

Από τον Αρσανά της Αγ. Άννας ξεκινά καλντερίμι που ανηφορίζει προς την Σκήτη. Λίγο πριν φθάσουμε συναντάμε διασταύρωση όπου φαρδύ μονοπάτι φεύγει απότομα δεξιά (1 ώρα). Αυτό το μονοπάτι περνά από την Μικρή Αγ. Άννα και στην συνέχεια από τον οικισμό Κατουνάκια. Στην συνέχεια ανηφορίζει απότομα (από καλό μονοπάτι) και αφού περάσει από τα κελιά του Αγ. Βασιλείου καταλήγει στην διασταύρωση στην θέση Σταυρός στα 730μ. (1 ώρα 30 λεπτά). Η διαδρομή αυτή είναι πιο όμορφη άλλα είναι μεγαλύτερη σε διάρκεια. Εναλλακτικά συνεχίζουμε ευθεία και φθάνουμε σε 5 λεπτά στο Κυριακό της Σκήτης. Από εδώ πρέπει να προμηθευθούμε νερό γιατί δεν υπάρχουν πηγές στην διαδρομή. Στην είσοδο του Κυριακού ξεκινά μονοπάτι που κινείται ΒΔ και οδηγεί σε 1 ώρα περίπου στην Μονή Αγ. Παύλου. Από το ίδιο σημείο ξεκινά και τσιμαντερισμένο ανηφορικό δρόμάκι με Α κατεύθυνση το οποίο και ακολουθούμε. Σε λίγο βγαίνει από την οικισμό φθάνοντας στην βάση μεγάλης σάρας.
Το μονοπάτι ανηφορίζει το χαρακτηριστικό λούκι με πολλά τσιμεντένια σκαλοπάτια και τελικά αφήνει την σάρα στα αριστερά του μπαίνοντας στο δάσος. Ανηφορίζει την απότομη πλαγιά με ζικ-ζακ και τελικά γίνεται πιο ομαλό τραβερσάρει την πλαγιά και καταλήγει στον αυχένα στην θέση Σταυρός όπου συναντά το μονοπάτι που έρχεται από Κατουνάκια και συνεχίζουν μαζί για Μεγ. Λαύρα. (1 ώρα, 15 λεπτά).
Πέντε μέτρα πρίν την διασταύρωση ξεκινά και το μονοπάτι για τον Άθωνα. Ακολουθώντας το σε λίγο βγαίνουμε από το δάσος και ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ σε ράχη έχοντας όμορφη θέα προς την θάλασσα. Σε υψόμετρο 1000μ περίπου (1 ώρα μετά την διασταύρωση) το μονοπάτι γίνεται λίγο πιο ομαλό και συνεχίζει να κινείται στην αριστερή πλευρά μιας λαγκαδιάς σε αραιό δάσος, Τελικά περνά από το κορυφή της ρεματιάς και φθάνει σε χαρακτηριστικό μπαλκόνι με υπέροχη θέα. Εδώ υπάρχει το εκκλησάκι/καταφύγιο της Παναγίας (1500μ) όπου μπορούμε να διανυκτερεύσουμε (υπάρχει τζάκι, κουβέρτες και πηγάδι με βρόχινο νερό). (2 ώρες, 15 λεπτά)
Η συνέχεια της πορείας γίνεται σε άγριο αλπικό τοπίο με λίγα μόνο διάσπαρτα ρόμπολα. Το καλογραμμένο μονοπάτι ανηφορίζει ξεκούραστα κάνοντας πολλά ζικ-ζακ την απότομη βραχώδη πλαγιά και φθάνουμε τελικά στην κορυφή με μοναδική θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Εδώ υπάρχει και εκκλησάκι όπου μπορούν να διανυκτερεύσουν 4-5 άτομα. (1 ώρα, 15 λεπτά)