Με αφορμή την πανήγυρη της Ιεράς
Μονής Κουτλουμουσίου για την μεγάλη εορτή της Μεταμορφώσεως, επισκέφθηκε σήμερα
το Άγιον Όρος ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Λαμψάκου κ. Μακάριος.
Το πρωί πραγματοποίησε εθιμοτυπική
επίσκεψη στην Ιερά Κοινότητα και έτυχε θερμής υποδοχής από τον Πρωτεπιστάτη
Γέροντα Παύλο Λαυρεώτη. Κατά τη διάρκεια της επισκέψεως ο Θεοφιλέστατος
αιτήθηκε της ευλογίας να συμμετάσχει στην πανήγυρη και να προσκυνήσει την εορτή
της Μεταμορφώσεως στη Μονή της μετανοίας του, το Κουτλουμούσι. Με τη σειρά του
ο Πρωτεπιστάτης καλωσόρισε τον αγιορείτη Επίσκοπο με τον οποίον αντάλλαξαν
ευχές και είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν επί εκκλησιαστικών θεμάτων.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι
τους δύο άνδρες συνδέει μακρά φιλία και κοινές εμπειρίες οι οποίες χάνονται στα
πρώτα χρόνια της μοναχικής τους ζωής. «Ήρθα το 1953 στο Άγιον Όρος» ανέφερε
χαρακτηριστικά ο Επίσκοπος Λαμψάκου, ο οποίος θυμήθηκε παλαιούς αγιορείτες
μοναχούς. Τον Επίσκοπο συνοδεύουν φοιτητές από το Σαμπεζύ της Ελβετίας.
Εν συνεχεία ο Επίσκοπος Λαμψάκου
κατευθύνθηκε προς την ιερά Μονή Κουτλουμουσίου στην οποία έτυχε θερμής υποδοχής
από τον Καθηγούμενο Γέροντα Χριστόδουλο και τους Κουτλουμουσιανούς πατέρες,
σύμφωνα με το αγιορειτικό τυπικό. Μετά τη δέηση στο Καθολικό της Μονής,
ακολούθησε το παραδοσιακό αγιορείτικο κέρασμα στο αρχονταρίκι της Μονής και ο
Επίσκοπος Λαμψάκου παρέδωσε στον Καθηγούμενο ως δώρο, λειτουργικά αντικείμενα.
Η αγρυπνία θα ξεκινήσει στις 8.οο
μ.μ. στην οποία θα προεξάρχει ο Επίσκοπος Λαμψάκου. Ήδη καταφθάνουν στην Μονή
κελλιώτες μοναχοί και πλήθος προσκυνητών, οι οποίοι ξεπερνούν τα αναμενόμενα.
Τους Κουτλουμουσιανούς χορούς θα επανδρώσουν, στον μεν δεξιό, οι μουσικότατοι
αγιορείτες, Γέροντας Αντύπας και Γέροντας Δαμασκηνός Νεοσκητιώτης, στον
δε αριστερό, πατέρες από το κελλί του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου της
Κουτλουμουσιανής Σκήτης.
Η Μεταμόρφωσις ως εορτή τιμάται
όλως ιδιαιτέρως σε όλο το Άγιον Όρος, αλλά κυρίως στις δύο Μονές Κουτλουμουσίου
και Παντοκράτορος. Πρόκειται για μια παράδοση οι απαρχές της οποίας χάνονται
την περίοδο των ησυχαστικών ερίδων, όταν η σχολαστική θεολογία της Δύσης,
αποκομμένη από την εμπειρία του ακτίστου φωτός και τα περί διακρίσεως
ουσίας και ακτίστου ενέργειας στο Θεό κατηγόρησε τους αγιορείτες μοναχούς
ως πλανεμένους, αιρετικούς και ειδωλολάτρες. Τότε ο φωτισμένος διδάσκαλος
της Εκκλησίας, ο αγιορείτης άγιος Γρηγόριος Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης ο
Παλαμάς, ομολόγησε ότι όντως βλέπουν το θαβώρειο φως οι θεωμένοι άνθρωποι ως
ανώτατη και ύψιστη εμπειρία της θεώσεως και ότι μετά από πολύ αγώνα,
κάθαρση από τα πάθη και πολλή προσευχή, οι αγιορείτες έβλεπαν το άκτιστο φως,
το οποίο είναι το ίδιο με αυτό που είδαν οι άγιοι Απόστολοι κατά την
Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού στο όρος Θαβώρ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου