Николай Шушалыков |
Ο διάσημος
Ρώσος αγιογράφος και επικεφαλής του τμήματος της θρησκευτικής τέχνης του Свердловского,
Николай Шушалыков, επαναλαμβάνει την αγιογράφηση ναού στο Άγιο Όρος, μετά από
διακοπή ενός έτους, αναφέρει το ITAR-TASS. Όπως αναφέρεται στα ρωσικά μέσα
ενημέρωσης ο γνωστός αγιογράφος προσεκλήθη από τον ηγούμενο της Μονής
Καρακάλλου του Αγίου Όρους.
Το συνολικό εμβαδόν που θα αγιογραφήσει είναι
περίπου 150 τ. μέτρα και ανά μήνα ο καλλιτέχνης υπολογίζεται πως θα αγιογραφεί
περίπου 15 τ. μέτρα.
Τα χρώματα που
χρησιμοποιεί περιλαμβάνουν τα ίδια συστατικά που χρησιμοποιούνταν για την
αγιογράφηση ορθόδοξων εκκλησιών στο Βυζάντιο. Όσον για την τεχνοτροπία αξίζει
να σημειωθεί ακόμη πως έφερε από τα Ουράλια θρυμματισμένα ορυκτά, πριν από την
αγιογράφηση προσθέτει αυγό και ξηρό μοναστήριακό κρασί, ενώ συνήθως
χρησιμοποιεί ξύδι και μαγιά.
ΜΠΡΑΒΟ ΕΤΣΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΛΕΦΤΕΣ
Κόψε κάτι φίλε.
ΔιαγραφήΔεν είμαστε όλοι οι καλύτεροι αγιογράφοι του κόσμου.
Είναι σατανικό να γενικεύουμε.
Στην Ελλάδα υπάρχουν, δόξα Σοι ο Θεός, πολύ καλοί αγιογράφοι.
Είναι δικαίωμα ωστόσο του κάθε εργοδότη, να αναζητά καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες από οπουδήποτε.
Παράλληλα να σημειώσουμε και πλήθος αρνητικών επιδόσεων μας σ’ αυτή την τέχνη. Υστερούμε στα ακόλουθα:
1) Συνδυασμός τονικών αντιθέσεων (σκούρο και ανοικτό). Ατυχώς τα περισσότερα μας βγαίνουν στον ενδιάμεσο τόνο του γκρίζου.
2) Συνδυασμός λαμπρού, φωτεινού με σκοτεινό. Συχνά έχουμε όλο φωτεινά ή όλα σκοτεινά.
3) Λανθασμένος συνδυασμός αντίθετων χρωμάτων. Τοποθετούμε ακριβώς τα αντίθετα χρώματα, ακριβώς σε ίσες ποσότητες (επιφάνειες), με αποτέλεσμα το ένα να αναιρεί το άλλο.
4) Υπερβολική χρήση φθαρμένων χρωμάτων (φαιό, μπεζ, ανοικτό καφέ).
5) Άγνοια ή αδεξιότητες στο φωτισμό και σκιαγραφία.
6) Παντελής έλλειψη γνώσεων προοπτικού σχεδίου, όπου χρειαστεί.
7) Αστοχίες στα μοιράσματα ίσων πλαισίων στις παραστάσεις. Λάθος υπολογισμοί. Στα τελειώματα τυχαίνει να χωρά μισός άγιος μόνο, ενώ οι υπόλοιποι είναι ολόσωμοι και ακέραιοι.
8) Παραστάσεις χωρίς πλαίσια, απλωμένες όπως ο τραχανάς. Μπορούσε ο καλλιτέχνης να διαφοροποιήσει χρωματικά τον κάμπο (το βάθος) χωρίς να σχηματίζει λόγου χάριν πλαίσια. Διαφορετικά θα μπορούσε να χωρίσει τις παραστάσεις με ένα δένδρο, ή ένα κίονα, ή νεφέλωμα ή αρχιτεκτονικό στοιχείο.
9) Λάθος αναλογίες και ποικιλία. Ασυνέπεια στις σχεδιαστικές κλίμακες. Στη μια παράσταση οι μορφές έχουν ύψος 2 μέτρα, στην διπλανή της ένα ή μισό μέτρο. Άλλη περίπτωση στην ίδια παράσταση πχ στην Αγία Άννα , όλο το σώμα της Παναγίας έχει μέγεθος όσο και η παλάμη της μητέρας Της.
10) Κακοτεχνίες στην ζωγραφική απόδοση των παιδιών. Παρουσιάζονται ως ενήλικες σε σμίκρυνση ή γεροντάκια.
11) Κατάργηση των τεσσάρων βασικών γήινων χρωμάτων εντελώς, καθώς και της γαλαζόπετρας που χρησιμοποιούσαν κάποιοι ζωγράφοι παλαιά.
Απ αυτα που γραφεις συμπεραινεται οτι εισαι ασχετος κ ανιδεος περι του 'Αγιογραφειν'
ΔιαγραφήΜακάρι να είμαστε μόνο άσχετοι και ανίδεοι περί του "αγιογραφείν". Δυστυχώς είμαστε πολύ χειρότεροι (χοίρου χειρότερα). Κοροϊδεύουμε τον κόσμο.
ΔιαγραφήΠροσωπική μας εκτίμηση.
Σημείωση: Ο πληθυντικός εδώ είναι για να αποφύγουμε την λέξη "εγώ".
Απορώ! Η δουλειά των Ελλήνων αγιογράφων είναι πολύ καλύτερη, εκτός αν είναι φτηνός...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου, αθάνατο διαδίκτυο, όπου όλοι έχουν άποψη (την καλύτερη ο καθένας, φυσικά!) για οτιδήποτε ΔΕΝ τους αφορά!... Μάλιστα, εξετάζοντας το θέμα απ' αυτή την οπτική γωνία, θα έλεγε κανείς ότι το διαδίκτυο μοιάζει να φτιάχτηκε ειδικά για τους Έλληνες! Ή, καλύτερα, για το περίφημο "ελληναριό" (το οποίο, όπου δει φόρμα παραπόνων, πάει και τη συμπληρώνει, μόνο και μόνο για να κάνει την παρατήρηση...)!...
ΑπάντησηΔιαγραφή...Πέντε "Ανώνυμοι" μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα...