Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

10885 - Ο π. Παΐσιος και η πολιτική

Ἰσαάκ (†) Ἁγιορείτης
Βλέποντας τν π νατολς κίνδυνο γι τν Θράκη, μετέβη στν Κομοτην γι ν στηρίξη κχριστιανισθέντες Μουσουλμάνους. θελε ν παραμείνη μαζί τους γι να διάστημα γι ν βοηθήση.
Στ θέματα τς Πατρίδος δν θελε ο Χριστιανο ν εναι διάφοροι. Πολ λυπόταν πο βλεπε πνευματικος νθρώπους ν πιζητον ν βολευθον ο διοι κα ν μν νδιαφέρωνται γι τν Πατρίδα.
καημός του κα πορία του ταν πς ο πεύθυνοι δν ντιλαμβάνονται πο δηγούμαστε. διος π παλαι διέβλεπε τν σημεριν κατάσταση κα νησυχοσε, λλ δν διέσπειρε τς νησυχίες του στν κόσμο. λεγε: «π τ κακ πο πικρατε σήμερα θ βγε μεγάλο καλό».
Λυπόταν γι τν πνευματικ κατάπτωση τν πολιτν. Μιλοσε αστηρ γι΄ ατος πο ψήφιζαν ντιχριστιανικος νόμους. Λυπήθηκε γι τν λλαγ τς γλώσσας κα επε: « πόμενη γενε θ φέρει Γερμανος ν μς μάθουν τν γλώσσα μας, κα τ παιδιά μας θ μς φτύνουν».
γραφε σ πιστολή του: «Ατο πο κατάργησαν τ ρχαα πάλι θ τ ξαναφέρουν».Δημοσίευσε να σύντομο κείμενο ποστηρίζοντας τν γνότατο πατριώτη κα ελαβέστατο ρωα Μακρυγιάννη π τς ναντίον του δικες κα ψευδες κατηγορίες.
Πέρα π τν ποκατάσταση τς ληθείας, πρχε τότε, πως κα σήμερα, πιτακτικ νάγκη προβολς νς δανικο προτύπου πρς μίμηση γι τος πολιτικος γέτες, λλ κα γι ποβοήθηση το λαο ν πόκτηση ρθ πολιτικ κριτήρια στν πιλογ τν κυβερνητν το θνους μας.
Κάποιος Πρωθυπουργός, το ποίου κατέκρινε δημοσίως νέργειες πιζήμιες γι τ θνος κα τν κκλησία, ζήτησε ν τν συνάντηση στν Σουρωτή. Γέροντας πάντησε: «ς ρθη, θ το τ ψάλω κα μπροστά του». Εχε τ ψυχικ σθένος ατς πτωχς καλυβίτης ν ψώνη τν φων του φοβα μπροστ στος σχυρούς τς μέρας.
ταν κάποιος πρόεδρος τς Δημοκρατίας πισκέφθηκε τ γιον ρος, Γέροντας συνέστησε στ μοναστήρια ν μν τν δεχθον, γιατί εχε πογράψει τν νόμο περ τν μβλώσεων.
π πουργ πο θέλησε ν βοηθήση γνωστό του Μοναστήρι δν δέχθηκε τίποτε, γιατί νκε σ κόμμα πο εχε πογράψει ντιχριστιανικος νόμους. Γέροντας ταν νθρωπος τς ερήνης κα τς νότητος. Δν νκε σ κανένα κόμμα. ταν περάνω κομμάτων.
πέρριπτε θεα πολιτικ κόμματα κα πολιτικος πο εχαν σχέση μ τν Μασωνία, γι τν θεΐα τους κα τν πολεμική τους πρς τν κκλησία. λεγε: «Τί ν τ κάνω τ δεξ τ ριστερ χέρι, ν δν κάνη σταυρό;», πορρίπτοντας τσι τος θεους πολιτικος νεξάρτητα π τν πολιτικ τους τοποθέτηση. Κάποια κόμματα, γνωρίζοντας τν πιρροή του στν λαό, ζήτησαν ν τν προσεταιρισθον χάριν ψηφοθηρίας, λλ ματαίως.
Τν πισκέπτονταν πολιτικ πρόσωπα, βουλευτές, πουργοί, γερουσιαστς π τς Η.Π.Α. κα βασιλις Κωνσταντνος το στελνε κάρτες. π κανέναν μως δν ζήτησε τίποτε γι τν αυτό του γι γνωστά του μοναστήρια. Μόνο ζητοσε ν νεργον γι τ καλό τς Πατρίδος κα τς κκλησίας.
κόμη βοήθησε πολλος κρατικος παλλήλους μ τς συμβουλές του ν εναι τίμιοι κα εσυνείδητοι στν ργασία τους. κτιμοσε τος καλος παιδαγωγος γι τ οσιαστικ ργο πο προσφέρουν, κα τος ελαβες στρατιωτικούς, πο χουν δανικά.
Πολλος νέους ναρχικούς τος πεισε ν πηρετήσουν στρατιτες. Γενικς συμβούλευε λους ν χουν σεβασμ κα γάπη πρὸς τὴν Πατρίδα, νὰ ἐνεργοῦν γιὰ τὸ κοινὸ καλὸ εὐσυνείδητα καὶ νὰ μὴν παρασύρωνται ἀπὸ τὸ γενικὸ πνεῦμα τῆς ἀδιαφορίας, τῆς ἰσοπεδώσεως τῶν πάντων, τοῦ βολέματος καὶ τῆς καταχρήσεως. Κυρίως ὅμως ὁ Γέροντας βοήθησε τὴν Πατρίδα ἀφανῶς μὲ τὴν προσευχή του. Αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὸ τυπικὸ ποὺ ἀναφέρθηκε, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸ ποίημα ποὺ ἔστειλε στὴν μητέρα του. Στὸ τέλος γράφει ὅτι γίνεται καλόγηρος, γιὰ νὰ προσεύχεται «καὶ γιὰ ὅλη τὴν Πολιτεία».
Ἔδινε πρῶτος τὸ παράδειγμα καὶ παρακινοῦσε, λέγοντας: «Νὰ κάνουμε προσευχὴ ὁ Θεὸς νὰ φωτίζη τοὺς ὑπευθύνους ποὺ ἔχουν θέσεις μεγάλες στὴν Πολιτεία, γιατί αὐτοὶ μποροῦν νὰ κάνουν μεγάλο καλό». Ὅταν ὑπῆρχε ἔνταση στὶς Ἑλληνοτουρκικὲς σχέσεις, ἔλεγε: «Πολλὰ σύννεφα μαζεύτηκαν. Ἂν μπορέσουμε νὰ τὰ διώξουμε» (μὲ τὴν προσευχή). 
Σὲ παρόμοια περίπτωση ἔκανε Θεία Λειτουργία στὸ Καλύβι του. Στοὺς Μακαρισμοὺς δὲν ἔψαλλε ὅ,τι προέβλεπε τὸ τυπικό, ἀλλὰ ἀπὸ τὸν κανόνα τοῦ ὁσίου Νικολάου τοῦ Κατασκεπηνοῦ, γιατί ἦταν κατάλληλο γιὰ τὴν περίπτωση αὐτή: «Ἀθέων Ἀγαρηνῶν τὰ βέλη σύντριψον Δέσποινα, καὶ πᾶσαν ἐπιβουλὴν δαιμόνων ματαίωσον, λαὸν χριστεπώνυμον σκέπων καὶ φυλάττων, ἵνα πόθῳ σὲ δοξάζωμεν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου