Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2014

5546 - Όσιος Ακάκιος ο Καυσοκαλυβίτης



Μόλις κυκλοφόρησε, πό τήν Καλύβη το γίου κακίου
τό νέο βιβλίο το μοναχο Παταπίου Καυσοκαλυβίτου

(κολουθον ποσπάσματα πό τά Προλεγόμενα το συγγραφέα)
ποψη τι τό γιον ρος πρξε λειμώνας συχαστικς βιοτς μόνο κατά τόν 14ο αώνα, ποχή τς δογματικς θεμελίωσης το συχασμο, νασκευάζεται πλήρως. Διότι ν καί ο στορικές συνθκες κατά τούς πόμενους πέντε αἰῶνες, λόγω τς τουρκικς κυριαρχίας, πρξαν τραγικές γιά τόν θωνα, μως δέν φαίνεται νά διέκοψαν τήν αώνια συχία του. Πάντα βρίσκονταν ρημοπολτες μοναχοί «ν σπηλαίοις καί ρεσι διαιτώμενοι», πού βίωναν καί μεταλαμπάδευαν στούς πιγενομένους οκιστές το θωνα σβεστη καί νόθευτη τήν γιορειτική συχαστική παράδοση.

 νας πό τούς ργάτες τς νοερς προσευχς, ραστής τς συχίας καί γνήσιος βλαστός τς γιορειτικς ρήμου, εναι καί βιογραφούμενος σιος κάκιος Καυσοκαλυβίτης...
   [...] Τήν πρώτη πανηγυρική κολουθία το σίου κακίου συνέθεσε ποτακτικός καί βιογράφος του, ερομόναχος ωνς, στόν ποο θά ναφερθομε στή συνέχεια[1]. Νεότερη κολουθία, καθώς πίσης Χαιρετιστήριους Οκους καί Παρακλητικό Κανόνα συνέταξε τό 1978 μακαριστός μνογράφος μοναχός Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης. Τόν Παρακλητικό ατόν Κανόνα πανεκδίδουμε στήν παρούσα κδοση, συμβάλοντας στήν κάλυψη τν λειτουργικν ναγκν τν πιστν πού θά θελήσουν νά πικαλεστον τίς πρεσβεες το σίου, διαμορφώνοντας τσι μιά μεσότερη καί ναργέστερη σχέση καί κοινωνία μαζί του.
[...] γιοτόκος καί στορική ερά Καλύβη μας, πού παραδίδει στούς εσεβες ναγνστες τήν κδοση ατή, σεμνύνεται διαιτέρως γιά τόν βιογραφούμενο σιο κάκιο, τόν καί πρτο κτίτορα τς Καλύβης, καθώς σ᾿ ατήν σκήθηκε πί πενντα λόκληρα χρόνια.
Στό βιβλίο ατό πανεκδίδουμε, σέ δική μας πόδοση στή νεοελληνική γλώσσα, τόν Βίο το σίου κακίου, πως ατός συντάχθηκε πό τόν μαθητή του, παπα-ων Καυσοκαλυβίτη[2].
παπα-ωνς συνέγραψε τόν Βίο κινούμενος πό βαθύτατα ασθήματα θαυμασμο, γάπης, σεβασμο καί τιμς πρός τόν Γέροντά του, κτινοβολώντας στούς ναγνστες τήν βεβαιότητα τι στοροσε τή ζωή νός γίου, τόν ποο τιμοσαν ς θεοφόρο σο κόμη ζοσε, τόσο τό γιορείτικο περιβάλλον του σο καί ο λοιποί χριστιανοί πού τόν εχαν γνωρίσει. ξιοσημείωτες εναι ο πληροφορίες πού μς δίνει Βίος γιά τήν δρυση καί σύσταση τς Σκήτης τν Καυσοκαλυβίων, γιά τίς δυσκολίες πού εχαν νά ντιμετωπίσουν ο πρτοι σκητιτες Καυσοκαλυβτες καθώς καί γιά τίς στορικές καί πνευματικές συνθκες τς ποχς. Τονίζουμε δέ διαίτερα τι στό κείμενο συμπεριλαμβάνονται κτεν συναξάρια καί τν τριν γίων μαθητν το σίου κακίου, σιομαρτύρων Ρωμανο, Νικοδήμου καί Παχωμίου, μιά πού ζωή τους εναι συνυφασμένη μέ κείνη το γίου Γέροντά τους.
πως κάθε συναξάρι, τσι καί παρών Βίος το σίου κακίου, δέν εναι μόνο μία ερολόγος πραγματεία μέ θεοφορούμενα νοήματα. Γίνεται φαλτήριο το πιστο ναγνώστη γιά νέες πνευματικές ναβάσεις· προσάναμμα πού ποδαυλίζει τήν ψυχή στόν θεο ρωτα.
σκητική μορφή πού παρουσιάζεται μέσα πό τίς σελίδες το βιβλίου ατο, μέ τήν αθεντικότητα τς πλότητας καί τή γνησιότητα το παραχάρακτου μοναχικο του βίου, παληθεύει διαρκς τό μυστήριο τς πίστεως καί πιβεβαιώνει τήν παρουσία το Θεο στόν κόσμο μας, πιστοποιώντας τή δυνατότητα πού χουμε λοι ο νθρωποι γιά κοινωνία μέ τόν Θεό καί μετοχή στήν αωνιότητα.
ψηλή πνευματικότητα το βίου το σίου κακίου, πάντοτε δυναμογόνος, ζωντανή καί ζωτική, σπάει τό φράγμα το χρόνου, προσπερνάει τίς σίγαστες στορικές καταιγίδες καί τίς νθρώπινες περιπέτειες, γιά νά κτυπήσει σάν πνευματικό ξυπνητήρι στό νήσυχο, μιχλδες καί νταριασμένο «σήμερα».
γιασμένη πορεία το σίου κακίου πρός συνάντησή του μέ τόν Χριστό, ς σηματοδοτήσει τό μέλλον μας καί ς μς μπνεύσει νά χρωματίσουμε τή ζωή μας πό τόν «καλόν γνα» στά χαρακώματα τς θείας γάπης, πού εναι «γάπη χόρταγη», κατά τόν σιο Σιλουανό τόν θωνίτη.
Γιά νά φθάσει πό τό περιβόλι τς Παναγίας, τό γιον ρος, στόν κπο το Θεο, τόν Παράδεισο, σιος κάκιος κινήθηκε διάκοπα, πό τή νεότητά του, στή μυστική τροχιά τς θείας γάπης μέ βαθιά πίστη, πομονή, αταπάρνηση καί ταπείνωση, καθαρίζοντας τσι τήν καρδιά του πό τά νέφη τν παθν, πού κλείνουν τόν πνευματικό ρίζοντά μας καί μς μποδίζουν νά δομε τόν Θεό.
σιος κάκιος φθασε στόν ράσμιο τόπο, που λοι μας χουμε προσκληθε νά κατοικήσουμε· τόν Παράδεισο, στήν κοινωνία μέ τόν Θεό. τρόπος καί δρόμος τς θεώσεως καί τς σωτηρίας μας εναι αώνιος. Εναι δρόμος τν γίων. ς τόν κολουθήσουμε!
Πατάπιος μοναχός Καυσοκαλυβίτης
Γέρων τς ερς Καλύβης το γίου κακίου
Κεντρική διάθεση το βιβλίου: κδόσεις Σταμούλη, θήνα 210-5238305

[1] ερά κολουθία το σίου καί θεοφόρου πατρός μν κακίου το Καυσοκαλυβίτου, κδ. . Καλύβη γ. κακίου, γιον ρος 2001.
[2] Τό πρωτότυπο κείμενο το Βίου, πό διόγραφο κώδικα το παπα-ων (χειρόγραφο ρ. 2 τς Καλύβης το γίου κακίου), κδόθηκε γιά πρώτη φορά, στό βιβλίο μας: Παταπίου μοναχο, γιος κάκιος Καυσοκαλυβίτης. πό τό Περιβόλι τς Παναγίας στόν Κπο το Θεο, γιον ρος 2001.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου