Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

4130 - Παραμονή πρωτοχρονιάς απόψε στο Άγιο Όρος



8 σχόλια:

  1. Ανώνυμος13/1/14, 7:25 μ.μ.

    ΠΟΙΑ ΔΕΎΤΕΡΗ; ΠΟΥ ΤΟ ΕΊΔΑΤΕ ΑΥΤΌ; ΤΟ Ό,ΤΙ ΚΑΤΑΠΑΤΆΝΕ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝΕ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΕΚΤΟΣ Α.Ο. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΟΎΤΩ ΚΑΘΕΞΗΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟ... ΆΛΛΩΣΤΕ 2 ΦΟΡΕΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ; 2 ΦΟΡΕΣ ΕΓΙΝΕ Η ΠΕΡΙΤΟΜΗ; Η ΒΑΠΤΙΣΗ;... ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΒΙΑΣΤΟΥΝ ΌΤΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΤΕ ΑΣ ΞΑΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ, ΟΤΑΝ ΜΑΘΕΥΤΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΨΩΝΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΠΕΛΑΤΗ ΠΑΡΑΠΑΝΩ...ΕΕΕ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗ ΕΝΝΟΟΥΣΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος14/1/14, 10:47 π.μ.

      Ναι γιατί άμα οι προσκυνητές πάνε στις Μονές ξεπαραδιάζονται βλέπεις, ειδικά καθώς οι περισσότερες δεν έχουν Έκθεση (ενώ πολλές, όπως η Διονυσίου και η Σ/πετρα ούτε κεριά!) ... Ασε που οι Μοναχοί το διασκεδάζουν πολύ να στρώνουν τα κρεβάτια αγνώστων και πολλές φορές κακότροπων προσκυνητών και να τους καθαρίζουν τα δωμάτια και τις τουαλέτες, αφού είναι τόσο ευχάριστες δουλειές!
      Όσο για το ότι καταπατάνε το τυπικό, γράψτε μας πού το λέει ότι απαγορεύεται να συλλειτουργούν εντός κι εκτός ΑΟ εορτάζοντας τις Εορτές που αναφέρατε και το συζητάμε!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος14/1/14, 6:51 μ.μ.

      Για το πρώτο που λες ως προς τους πόρους χρόνια τώρα ή καλύτερα αιώνες όλα τα μοναστήρια επιβιώνουν με την κάλυψη της Ηγουμένης αυτού...
      Στο δεύτερο σε παραπέμπω στην παραβολή του Καλού Σαμαρείτη, όπου τον εχθρό φρόντισε όχι απλώς έναν κακότροπο...
      Τέλος, για τον διπλό εορτασμό πες μου εσύ που είδες ότι επιτρέπεται... Αλλά για να σε βγάλω από τον κόπο, εάν ο Κύριος ήθελε κάτι διαφορετικό από το ισχύων καθεστώς, το τυπικό της Εκκλησίας θα ήταν διαφορετικό και δεν θα υπήρχαν συγκεκριμένες ημερομηνίες για συγκεκριμένες εορτές, συγκεκριμένες Ευαγγελικές περικοπές για κάθε Κυριακή, συγκεκριμένες ευχές για κάθε ώρα της ημέρας κ.ο.κ
      Ορθοδοξία ή θάνατος

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος14/1/14, 11:12 μ.μ.

      Αγαπητέ

      Κατ'αρχάς στις 2 πρώτες φράσεις Σας, ξεφεύγετε από το θέμα! Και εξηγούμαι:

      Στο πρώτο σημείο της ανταπαντήσεώς Σας, δε διαφωνώ κατά βάση. Όμως Εσείς μιλήσατε για "πελάτες" όχι εγώ... Απλά ενίσταμαι στη λογική Σας ότι οι Αγιορείτες περιμένουν οικονομικά οφέλη από τους προσκυνητές και Σας εξηγώ ότι δεν περιμένουν από αυτους τίποτε το οικονομικό! Για να επεκταθώ όμως στα γραφόμενά Σας, συμφωνώ ότι η Κυρία Θεοτόκος βοηθούσε πάντα, πολλές φορές όμως με έμμεσο τρόπο στέλνοντας ευεργέτες (ενδεικτικά παραδείγματα, στην Ι.Μ. Εσφιγμένου το Μολδαυό Μητρ. Βενιαμίν, το Μαργαρίτη Κουραμά, τον Αρχ/τη Λουκά τον Ελευθερολάκωνα κ.α., η Ι.Μ. Σ. Πετρας ξαναχτίστηκε εκ βάθρων από τον Ιωάννη Ούγγλεση ενώ πιο πρόσφατα με εισφορές που προήλθαν από Πιστούς του εξωτερικού από την προσκύνηση του Ι. Λειψάνου της Μαρίας Μαγδαληνής) Όλοι αυτοί δεν εγκαταβιούσαν απαραίτητα στις εν λόγω Μονές ή στο Α.Ο. Ήταν δηλαδή "πελάτες" κατά τη λογική Σας ή μήπως έπρεπε να απορριφθούν οι προσφορές τους; Η Παναγιά τους φώτισε και βοήθησαν και δεν υπάρχει τίποτα κακό!

      Φυσικά όλοι μας και οι Μοναχοί του Όρους καλούμεθα από τον Κύριο να φροντίσουμε και τον εχθρό όπως λέτε. Αυτό βέβαια δεν έχει σχέση με αυτό που Σας λέω εγώ, τουτέστιν ότι είμαστε χοικοί άνθρωποι και μέχρι να απαλλαγούμε από τα πάθη μας, με τη βοήθεια και καθοδήγηση του Πνευματικού μας, μας δυσκολεύει λίγο να εξυπηρετούμε ανθρώπους κακότροπους (που μάλιστα δε βρίσκονται σε ανάγκη όπως ο άνθρωπος της Παραβολής του Καλού Σαμαρείτη!). Έτσι αν πάνε ως προσκυνητές, τέλος πάντων, να τους φιλοξενήσουν και να ελπίζουν στο μισθό της φιλοξενίας του αδελφού αλλά και στη συμβολή τους στην Πνευματική του πρόοδο... Όμως να τους "καλέσουν" στο Όρος ως "πελάτες" τη στιγμή μάλιστα που δεν έχουν τρόπο να τους πάρουν λεφτά; Δε νομίζω! Αυτό Σας είπα κι επαναλαμβάνω ότι δε δέχομαι με τίποτα ότι σύσσωμο το Όρος αποφάσισε τώρα να βρίσκει "πελάτες" και μάλιστα ότι το κάνει μέσω των εν λόγω εορτασμών!

      Για το διπλό εορτασμό: Σεις αγαπητέ το ξεκινήσατε το θέμα, λέγοντας ότι "καταπατάνε το τυπικό" και ήλπιζα να μου πείτε πώς και πού γράφει ότι τους απαγορεύεται. Έτσι γίνεται όταν διατυπώνουμε μία άποψη, η οποία μάλιστα κατηγορεί κάποια πρόσωπα: γράφουμε και την πηγή μας! Για μένα δεν είναι κόπος να το ψάξω και μη φοβάστε μην κουραστώ. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αν μιλάμε για "τυπικό" υπάρχουν συγκεκριμένα βιβλία που αναγράφεται, καθώς και διάφορες διατάξεις που απορρέουν από το Πηδάλιο, τους Ι. Κανόνες, τον Καταστατικό Χάρτη του Α.Ο. ως και τους επιμέρους Κανόνες και διατάξεις κάθε Μονής. Το τυπικό δεν είναι τι νομίζω και πώς ερμηνεύω κάποια πράγματα εγώ ή Εσείς ή ένας Μητροπολίτης ή... με βάση τι διαβάζουμε ή πώς αντιλαμβανόμαστε κάποια πράγματα. Ακόμα και για την ερμηνεία της Αγίας Γραφής, χρησιμοποιούμε τους Πατέρες και όχι τη "λογική" μας! Αν λοιπόν δεν υπάρχει ρητή απαγόρευση σε όλα αυτά δεν υπάρχει κανείς λόγος να μην το κάνουν κι Εσείς να σκανδαλίζεσθε! Ιστέον ότι δεν εορτάζουμε τα Χριστούγεννα στον κόσμο και μετά προβαίνουμε σε κατάλυση και τα ξαναεορτάζουμε στο Όρος... η συμφεροντολογία είναι βδελυρή από όλους! Οι συγκεκριμένες ημερ/νίες δεν αίρονται κατ'αυτόν τον τρόπο αφού βρίσκονται σε μέρος που ακολουθεί διαφορετικό ημερολόγιο. Αν εόρταζαν Χριστούγεννα δις στο Όρος μέσα το συζητάγαμε!

      Ορθοδοξία ή θάνατος (αλλά με τη νέα αδελφότητα της Εσφιγμένου!)

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα,
    Ως προς το οικονομικό, μήπως τελικά όλα αυτά (Απαξίωση προσκυνητών, έλλειψη εσόδων κτλ) είναι μία απόδειξη για το ότι τα μοναστήρια κινούνται σε λάθος δρόμο; Κι εξηγούμαι. Πέραν του ότι κακώς πάρθηκαν τα χρήματα από ΕΣΠΑ, ΕΕ, αφού θα αποτελέσουν δούρειο ίππο, αν ήδη δεν γίνεται..., δόθηκαν και σαν υπέρ-εργολαβίες και όχι με απευθείας ανάθεση στον εκάστοτε ηγούμενο. Αποτέλεσμα: Ήδη συζητιέται κατάργηση του Αβάτου, τα μοναστήρια είναι χρεωμένα και ήδη συζητιέται απόδοση ΦΠΑ...Ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

    Στη φιλοξενία τώρα τα λέμε σωστά και συμφωνούμε...

    Πάμε στο τέλος, για τους διπλούς εορτασμούς. Όσο κι αν ψάξω στο Συναξάρι δεν βρίσκω άγιο να εορτάζει διπλά κάποια, γιορτή. Τυπικό του Όρους είναι το Ιουλιανό και όχι το Γρηγοριανό ημερολόγιο, το 3 φορές αναθεματισμένο παρεπιπτόντως από Ορθόδοξες Συνόδους. Στήκετε και κρατείτε τας παραδόσεις, ας εδιδάχθητε είτε διά λόγου είτε δι΄ επιστολής ημών (2 Θεσσαλ. 2,15), λέει ο Απόστολος, κι επιτρέψτε μου καθώς χρόνια τραβιέμαι στα μοναστήρια να γνωρίζω πολλές περιπτώσεις όπου μοναχοί καταλύουν με το νέο εκτός Α.Ο. και όταν γυρνάνε συνεχίζουν νηστεία για να μετέχουν στη Θεία Κοινωνία!!!!Τη παράδοση Θεέ μου!!! Και αφού βολεύει να προσαρμοζόμαστε εμείς στις ημερομηνίες, την νέα χρονιά θα μεταβώ 1 Αυγούστου Ν.Η. στο όρος όπου δεν θα νηστεύουν καθώς εμένα με δυσκολεύει η νηστεία, θα βγω 3-4 μέρες πριν το 15αύγουστο ν.η. για να μεταλάβω αφού θα έχω νηστέψει μόνο 3-4 μέρες!!!! τι ωραία με βολεύει αφού θα είμαι σε μέρος με άλλο ημερολόγιο. Μη γένοιτο λοιπόν... Γιαυτό πρέπει να υπάρχει κοινή γραμμή, για να μην κάνει ο καθένας ότι θέλει κι όπως τον βολεύει...Η Ορθοδοξία δεν είναι βόλεψη αλλά συνεχής αγώνας και κακουχίες...]
    Καταλήγοντας λοιπόν, οι Άγιοι Πατέρες πρέπει να αναθεωρήσουν πολλά ως προς τη στάση τους, να μιμηθούν όλους τους προκατόχους τους και να πάψουν να σκανδαλίζουν τον τόσο ταλαιπωρημένο Έλληνα. Ευτυχώς τα νέα από πολλά μοναστήρια και σκήτες είναι ενθαρρυντικά και ήδη προβληματίζοναται με την πνευματική κατάπτωση του Αγιώνυμου όρους...

    Ορθοδοξία ή θάνατος (μία είναι η αδελφότητα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος15/1/14, 8:09 μ.μ.

    Καλησπέρα

    Κατ'αρχάς δε μίλησα ποτέ για απαξίωση προσκυνητών... για απαξίωση "πελατών" μίλησα! Και μόνο ο τόσο αυξημένος αριθμός προσκυνητών τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι οι Αγιορείτες έχουν και αγάπη και μακροθυμία! Γι'αυτό δε δέχομαι να τους κατηγορούν για άγρα πελατών!

    Σας εξήγησα και προηγουμένως ότι το "Τυπικό" δεν είναι το ημερολόγιο (το δεύτερο είναι ίσως μέρος του πρώτου). Το ημερολόγιο είναι θέμα των τελευταίων 90 περίπου ετών οπότε δε φαντάζομαι ότι θα βλέπατε και πολλές περιγραφες στα συναξάρια, άλλωστε είναι και μικρό ζήτημα για να γίνεται αναφορά εκεί ... τι θα λέει πχ ότι ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης βρέθηκε την τάδε ημερ/νία στο ΑΟ και αρνήθηκε να εορτάσει Χριστούγεννα για λόγους συνείδησης; Δύσκολο το βλέπω (μα καλά αναλωθήκατε να ψάχνετε όλους τους βίους;!). Επίσης θα 'πρεπε να Σας έχει γίνει σαφές από το προηγούμενό μου μήνυμα ότι το "επι τούτου", δηλ. να μπαινοβγαίνουμε στο Όρος για να τρώμε, θεωρώ συμφεροντολογικό και απαράδεκτο. Απλά άμα συμβεί και κάποια φορά, χωρίς να γίνουν υπερβολές ως προς τη νηστεία, ΔΕΝ είναι απαγορευμένο! Όσον αφορά τους Μοναχούς που γνωρίσατε, δε γνωρίζω τις ιδιαίτερες περιπτώσεις αλλά γιατί να μη βάλουμε καλό λογισμό; Ίσως είχαν πρόβλημα υγείας ή ακόμη και κάποιο άλλο και ό,τι έκαναν ήταν με ευλογία του Γέροντός τους. Άλλωστε ουδείς ισχυρίζεται ότι στο ΑΟ είναι όλοι Άγιοι... λάθη μεμονωμένα και παρατυπίες σίγουρα θα γίνονται! Όμως το να γράφουμε επικριτικά σε δημόσιες σελίδες για κάτι τέτοιο, μάλλον τροφή στους σκανδαλολόγους προσφέρει μόνο και σκανδαλίζει έτι περισσότερο! Θυμάμαι την 1η μου φορά στο Όρος είχα δυσαρεστηθεί πολύ με κάποιο γεγονός που μετά 5 έτη ανακάλυψα πόσο δίκιο είχαν εκείνοι που με "σκανδάλισαν"! Επίσης ο όντως ταλαιπωρημένος Έλληνας θα πρέπει να αφήσει τους αδελφούς του και να μετανοήσει και να προσευχηθεί αν θέλει να προοδεύσει !

    Τέλος όσο για τη Μονή Εσφιγμένου, θα μπορούσα να πω πολλά... ενδεικτικά Σας λέω ότι δεν αναπαύομαι με τις πράξεις μιας Αδελφότητος που από τη μια διακηρύττουν ότι δε μνημονεύουν άλλο Πατριάρχη και δεν έχουν κοινωνία με τους λεγομένους ΓΟΧ ενώ από την άλλη συμμετέχουν σε πάμπολλες εκδηλώσεις των ΓΟΧ! (ενδεικτικά δείτε εδώ http://stwmenkalws.blogspot.gr/search/label/%CE%99%CE%B5%CF%81%CE%AC%20%CE%9C%CE%BF%CE%BD%CE%AE%20%CE%95%CF%83%CF%86%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85)

    Ευχαριστώ πολύ τον κ. Γιάννη για τη φιλοξενία και ανοχή του κι Εσάς για την υπομονή Σας να διαβάζετε τα μακροσκελή μου μηνύματα! Καλή Χρονιά

    Κων/νος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος15/1/14, 8:49 μ.μ.

    ΥΓ} Όσο για τα ΕΣΠΑ κλπ ίσως καλύτερα να μην τα έπαιρναν. Απ' την άλλη ίσως ήταν η πρόνοια της Παναγίας! Αν δεν υπέγραψαν ότι τους χρωστούν, ας τους αφήσουν τους Ευρωπαίους να ψάχνονται! (για το Άβατο ήμουνα νιος και γέρασα που τους ζητούν να καταργηθεί... δε νομίζω ότι το συζητούν)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος16/1/14, 11:39 π.μ.

    ΥΓ2} Κ. Γιάννη, ζητώντας έτι μία φορά συγγνώμη που μετατρέψαμε το υπέροχο μπλογκ Σας σε φόρουμ, απλά για το θέμα της υποτιθέμενης καταδίκης του ημερολογίου μπορεί κανείς να δει: http://www.youtube.com/watch?v=87WXncTk6qY αλλά και εδώ http://www.youtube.com/watch?v=V_5Def_jQQ0, δε γνωρίζω βέβαια αν ο αγαπητός συνομιλητής εννοεί κάτι άλλο αλλά επειδή δεν ανέφερε πηγές και για να μη μακρυγορούμε κι άλλο παραθέτω ενδεικτικά αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή