Ήταν υιός άρχοντα του Κασίν και
από μικρός ασκήτευε στα διάφορα μοναστήρια της περιοχής Τβερ Ρωσίας. Το 1397,
οι μοναχοί της μονής του Σάββα τον διάλεξαν ηγούμενό τους. Την εποχή αυτή ο
όσιος πήγε για μεγάλο διάστημα στον Άθωνα και ασχολήθηκε με τη νοερά προσευχή.
Οι εντυπώσεις του από το Άγιον Όρος έμειναν αλησμόνητες στην ψυχή του.
Όταν επέστρεψε στη Ρωσία, έζησε κρυμμένος
μέσα στα δάση του Νοβγκορόντ. Μετά από μεγάλη άσκηση έλαβε χαρίσματα από τον
Θεό, προοράσεως και θαυματουργίας. Ίδρυσε μονή, το 1418, παρά τον ποταμό
Βύσερα, την οποία αφιέρωσε στην Ανάληψη του Κυρίου, και ανέβηκε σε στύλο, από
τον οποίο κατέβαινε κάθε Κυριακή για να εκκλησιασθεί, να μεταλάβει και να διδάξει
τα τέκνα του.
Προ της κοιμήσεώς του όρισε διαδόχους στη μονή του δύο οσίους υποτακτικούς του, τον Εφραίμ και τον Ανδρέα, που διακρινόταν για την ασκητικότητά τους. Τα τελευταία του λόγια προς την αδελφότητά του ήταν: «Εις αυτά τα οποά με είδατε πως ησκήτευον και εβιαζόμην, και εσείς κάμετε ομοίως». Τάφηκε μεταξύ του ναού της μονής και του στύλου. Όταν το μοναστήρι κάηκε, καταστράφηκε ο στύλος του οσίου, αλλά ο τάφος του έμεινε άθικτος.
Προ της κοιμήσεώς του όρισε διαδόχους στη μονή του δύο οσίους υποτακτικούς του, τον Εφραίμ και τον Ανδρέα, που διακρινόταν για την ασκητικότητά τους. Τα τελευταία του λόγια προς την αδελφότητά του ήταν: «Εις αυτά τα οποά με είδατε πως ησκήτευον και εβιαζόμην, και εσείς κάμετε ομοίως». Τάφηκε μεταξύ του ναού της μονής και του στύλου. Όταν το μοναστήρι κάηκε, καταστράφηκε ο στύλος του οσίου, αλλά ο τάφος του έμεινε άθικτος.
Μετά την κοίμησή του παρουσιάσθηκε
σε αδελφούς, για να τους ενισχύσει και θεραπεύσει. Συγγραφέας του βίου του είναι
ο αρχιεπίσκοπος Νοβγκορόντ Ιωνάς (†1470), με την ευλογία του οποίου αγιογραφήθηκε
η εικόνα του οσίου και συντάχθηκε η ακολουθία του. Η αναγνώρισή του ως αγίου έγινε
το 1549. τα τίμια λείψανά του τιμόνταν μέχρι των αρχών του 20ου αιώνος στον
μοναστηριακό ναό της Αναλήψεως.
Η μνήμη του τιμάται την 1η Οκτωβρίου.
Πηγή: ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
ΟΡΟΥΣ, Μοναχού Μωυσέως, Αγιορείτου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου