tag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post8258018263586128215..comments2024-01-09T04:11:07.598+02:00Comments on ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ: 4537 - Ψωμί Αγιορείτικο Keliotis Giannishttp://www.blogger.com/profile/04997904586741075917noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-23464550155469374542018-09-22T18:52:35.315+03:002018-09-22T18:52:35.315+03:00Καλησπέρα..Για το πρόσφορο μπορούμε να πιάσουμε το...Καλησπέρα..Για το πρόσφορο μπορούμε να πιάσουμε το προζύμι από το βράδυ..Γνωρίζω επίσης οτι δεν κάνει να βάλουμε μαγιά μέσα στο πρόσφορο...Ευχαριστώ πολύ..Περιμένω απάντηση..<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17296695693934402739noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-18361720510730158202014-04-03T20:28:27.142+03:002014-04-03T20:28:27.142+03:00Το ίδιο το ζυμάρι του ψωμιού με το προζύμι γίνεται...Το ίδιο το ζυμάρι του ψωμιού με το προζύμι γίνεται και πρόσφορο. Προστίθεται όμως και άλλο αλεύρι, έτσι ώστε να γίνει πιο σφιχτό. Μετά σφραγίζεται με την ξύλινη σφραγίδα. Συχνά διαμορφώνεται και περιμετρικό σχέδιο με ψαλιδιές. Αντί για ψαλιδιές μπορεί επίσης να γίνει στεφάνι στις άκριες, με το να ανασηκώνεται και να στρίβεται η ζύμη διαδοχικά με τα δάκτυλα. Αφού ξεκουραστεί το ζυμάρι, τρυπιέται με οδοντογλυφίδα σε 8 -10 σημεία στο περίγραμμα της σφραγίδας για να "αναπνέει" εν όσο ψήνεται, χωρίς να χαλάσει το σχέδιο. Αν δεν τρυπηθεί μπορεί να σχίσει ακανόνιστα. Τοποθετείται στο φούρνο, όπως και τα ψωμιά. <br />Έτσι γινόντουσαν παλαιότερα τα πρόσφορα στα χωριά μας. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-67930920779238641992014-04-03T10:37:19.897+03:002014-04-03T10:37:19.897+03:00για προσφορο υπαρχει συνταγη?για προσφορο υπαρχει συνταγη?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-26476452586822395662014-03-30T11:55:22.007+03:002014-03-30T11:55:22.007+03:00Eχεις απολυτο δικιο.Eχεις απολυτο δικιο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-89435080322427721732014-03-30T09:40:58.813+03:002014-03-30T09:40:58.813+03:00 Η αρτοπαρασκευη διαφερει απο Μονη εις Μονη,απο σ... Η αρτοπαρασκευη διαφερει απο Μονη εις Μονη,απο σκητεως εις σκητην και απο κελλιου εις κελλιον.Υπαρχει δε ειδικη ευχη εις το Ευχολογιον,την οποιαν αναγιγνωσκει ο προς τουτον Ιερομοναχος μετα του επιτραχηλιου, εις την ζυμην.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΘΩΝΙΤΗΣnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-1386193814640506912014-03-30T08:43:06.273+03:002014-03-30T08:43:06.273+03:00Δεν γινεται ετσι το αγιορειτικο ψωμι .Τουλαχιστον ...Δεν γινεται ετσι το αγιορειτικο ψωμι .Τουλαχιστον στην Σιμωνοπετρα που παω δεν το κανουν ετσι.Και το σπουδαιοτερο ξεχασες να πεις οτι σταυρωνουμε το ζυμαρι οπωσδηποτε αλλιως δεν εχει επιτυχια.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-25217970573505995732014-03-29T20:51:40.114+02:002014-03-29T20:51:40.114+02:00Η δική μας άποψη είναι ότι αυτό δεν έχει καμιά σχέ...Η δική μας άποψη είναι ότι αυτό δεν έχει καμιά σχέση με το Αγιορείτικο ψωμί διότι: <br />1) Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάλουν οι μοναχοί αλεύρι χωρίς να το κοσκινίσουν (="ολικής";) μέσα στο ψωμί. Δεν τρώνε πίτουρα στο Όρος. <br />2) Η συνταγές της γιαγιάς υποθέτουμε ότι παραπέμπουν σε κάποια γιαγιά, που δεν έχει φάει ποτέ της αγιορείτικο ψωμί, διότι είναι γυναίκα και δεν επισκέφτηκε ποτέ της το Άγιον Όρος. <br />3) Οι μύκητες της μαγιάς σκοτώνουν τους ζυμομύκητες του προζυμιού, διότι είναι είναι ισχυρότεροι. Άρα είτε βάλει κάποιος προζύμι μέσα στη μαγιά είτε όχι, το ίδιο αποτέλεσμα θα έχει. <br />4) Το αλεύρι που χρησιμοποιείτε στην Αθωνική πολιτεία δεν είναι το άσπρο, αλλά εκείνο που προέρχεται από γνήσιο σιτάρι. Το ψωμί στα μοναστήρια είναι πάντοτε καλά ψημένο (όχι χλωμό) και λίγο πιο αλμυρό από το δικό μας. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7410977012593277323.post-55428532978974158032014-03-29T19:36:56.305+02:002014-03-29T19:36:56.305+02:00Εχω ακουσει οτι στην Μεγιστη Λαυρα διατηρουν προζυ...Εχω ακουσει οτι στην Μεγιστη Λαυρα διατηρουν προζυμι απο την εποχη του κτητορος της Μονης,Οσιου Αθανασιου του Αθωνιτου.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΘΩΝΙΤΗΣnoreply@blogger.com