Σάββατο, 9 Δεκεμβρίου 2017

9931 - Μοναχός Ιγνάτιος Καρυώτης (1879 - 9 Δεκεμβρίου 1962)

Ο υιός του Αντωνίου Καραγκιόζη ήλθε νέος από τ’ Αλάτσατα της Μ. Ασίας στην Καλύβη του Αγίου Γεωργίου των Ιωσαφαίων της ιεράς σκήτης της Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων το 1897. Το 1898 εκάρη μοναχός. Μόναζε με τον κατά σάρκα αδελφό του Βασίλειο, που ήλθε από την πατρίδα τους το 1903 κι εκάρη μοναχός το 1907. 
Το 1908 χειροτονήθηκε διάκονος από τον πρώην Καρπάθου και Κάσου Νείλο (†1917), που παρεπιδημούσε στο Άγιον Όρος. Ένας άλλος αδελφός του μόνασε στη Σιμωνόπετρα, από το 1908, ο μοναχός Ιωάσαφ (†1938). Στα Καυσοκαλύβια εκοιμήθη και ο πατέρας του ως μοναχός.
Το 1924 οι αδελφοί Ιγνάτιος και Βασίλειος μαζί με τον παραδελφό τους μοναχό Αθανάσιο ήλθαν να μονάσουν στις Καρυές. Στην αρχή φιλοξενήθηκαν στο Λαυριώτικο Κελλί του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Κατόπιν πήραν το σημερινό, ωραίο, Γρηγοριάτικο Κελλί της Υπαπαντής του Κυρίου, στο κέντρο των Καρύων, που τότε ήταν αμπελικιά του Γρηγοριάτικου Κελλιού των Αγίων Πάντων, που βρισκόταν πλάι στο Πρωτάτο και γκρεμίσθηκε τότε μαζί με άλλα, για την ανάδειξη δήθεν του μνημείου.

9930 - Όσιος Άνθιμος ο δια Χριστόν σαλός (†1867)








Αγιορείτης Άγιος
Μνήμη 9 Δεκεμβρίου

9929 - Προκαλούν αίσθηση οι αποκαλύψεις για το μνημείο - θρύλο του Αγίου Όρους!

«Απειλή» με τέσσερα γράμματα
Το Πρωτάτο του Αγίου Oρους αποτελεί μνημείο-θρύλο για τον βυζαντινό κόσμο και οι τοιχογραφίες του από τον Πανσέληνο, ένα από τα λαμπρότερα ζωγραφικά σύνολα των Παλαιολόγειων χρόνων. Τέσσερα γράμματα όμως μιας ξεθωρια-σμένης, άγνωστης ώς τώρα, επιγραφής κλονίζουν την κυριαρχία τού εκ Θεσσαλονίκης κορυφαίου ζωγράφου στον μνημειακό του διάκοσμο.
Η αποκάλυψή τους κατά τη διάρκεια συντή-ρησης των τοιχογραφιών στη θρυλική τρίκλιτη βασιλική της μοναστικής πολιτείας από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Ορους ανα-στατώνει τους μελετητές της βυζαντινής τέχνης και ανοίγει νέο κύκλο συζητήσεων. Πρόκειται για μια επιγραφή που σώζεται αποσπασματικά πάνω σε τελαμώνα του Αγίου Μερκουρίου. Φέρει τα τέσσερα μόνον γράμματα ΥΤΥΧ του ονόματος ΕΥΤΥΧΙΟΣ. Οι έμπειροι συντηρητές και οι υπεύθυνοι του έργου, χωρίς καμία δυσκολία, ταύτισαν το όνομα με τον πολυσυζητημένο ζωγράφο Ευτύχιο, που μαζί με τον Μιχαήλ Αστραπά, υπογράφει σειρά έργων της περιόδου στον χώρο της μεσαιωνικής Σερβίας.