Πέμπτη, 21 Αυγούστου 2014

5168 - ПРЕОБРАЖЕЊЕ У ХИЛАНДАРСКОЈ КЕЛИЈИ ПАТЕРИЦА (Μεταμόρφωση του Σωτήρος στο Χιλιανδαρινό Κελλί Πατερίτσα)








5167 - Περί του πνευματικού Ιλαρίωνος του Ίβηρος

Ὁ σεβάσμιος οὗτος ἄνθρωπος καὶ τῆς μοναχικῆς πολιτείας ἄκρος τηρητής, κατὰ τὴν σωζομένην παράδοσιν, κατήγετο ἐκ τῆς Γεωργίας τοῦ Καυκάσου, ὁπόθεν νεώτατος ἐλθὼν ἐμόνασε τὸ πρῶτον ἐν τῷ παρὰ τὴν Μονὴν τῶν Ἰβήρων Γεωργιανῷ Κελλίῳ τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου, μὴ εὑρίσκων ὅμως ἐν αὐτῷ τὴν ποθητήν του ἡσυχίαν, ἐλθὼν ἔλαβε παρὰ τῆς ἱερᾶς ἡμῶν Μονῆς τοῦ ἁγίου Διονυσίου τὸ «Κάθισμα τοῦ ἁγίου Ἰακώβου τοῦ ἀδελφοθέου» εἰς ἀπόστασιν ἡμισείας ὥρας ἀπ’ αὐτῆς εὑρισκομένου, εἰς τόπον πάντη ἀκοινώνητον, ἐρημικὸν καὶ ἡσύχιον.

5166 - Δωρεά πορτοκαλιών στην Ιερά Μονή Αγίου Παντελεήμονος του Αγίου Όρους (ρώσικο μοναστήρι) από το συνεταιρισμό των Αμυκλών

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Επεξεργασίας Εσπεριδοειδών Αμυκλών Σπάρτης «ΛΑΚΩΝΙΑ», στις 19/08/2014 πραγματοποίησε δωρεά στην Ιερά Μονή Αγίου Παντελεήμονος του Αγίου Όρους (ρώσικο μοναστήρι) φορτίο 20.000 κιλών με πορτοκάλια της ποικιλίας Valencia το οποίο επεστράφη από τη Ρωσία λόγω του εμπάργκο που η Ρωσική Ομοσπονδία προκήρυξε.
Σημειώνεται ότι η αποστολή του φορτίου πραγματοποιήθηκε νωρίτερα της πιο πάνω απαγόρευσης ωστόσο οι εξελίξεις που μεσολάβησαν κατέστησαν αδύνατη την είσοδο του φορτίου στη Ρώσικη αγορά.


5165 - Άγιον Όρος: Ανασύρθηκε νεκρός ο μοναχός

Νεκρός ανασύρθηκε σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr, ο μοναχός που αγνοείτο από προχθές στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Όρους.
Όπως δήλωσε στην Romfea.gr μετά από τηλεφωνική επικοινωνία ο Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους κ. Αρίστος Κασμίρογλου, η σορός του μοναχού εντοπίστηκε από βατραχανθρώπους του Λιμενικού και ομάδα εθελοντών.

5164 - Κατουνάκια, στον αρσανά (φωτογραφίες)

5163 - «Πορεία πρός τόν οὐρανό - Στά χνάρια τοῦ Γέροντος ᾿Ιωσήφ τοῦ ῾Ησυχαστοῦ καί Σπηλαιώτου (1897- 1959)» Πρωτοπρεσβυτέρου π. Σταύρου Τρικαλιώτη



Ὁ Γέροντας ᾿Ιωσήφ εἶναι ὁ θεοδίδακτος ἀνανεωτής καί συνεχιστής  τῆς ἡσυχαστικῆς παραδόσεως τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ καί ὅλης τῆς χορείας τῶν Νηπτικῶν Πατέρων, σέ μιά ἐποχή μάλιστα πού ἡ ἡσυχαστική παράδοση στό ῞Αγιον Ὄρος εἶχε σιγήσει. ῞Οπως ἀναφέρει ὁ Γέροντας ᾿Εφραίμ ὁ Φιλοθεΐτης, νεαρό καλογέρι τότε,  ἀπέφευγε νά συνομιλεῖ μέ τούς ἄλλους ῾Αγιορεῖτες πατέρες γιατί θά τόν δηλητηρίαζαν. «Πῶς; Μέ τό νά μοῦ ποῦν ὅτι ὁ Γέροντάς μου εἶναι πλανεμένος, ὅτι δέν βαδίζει καλά, ὅτι δέν ζῇ ὅπως ὅλοι οἱ ἄλλοι ῾Αγιορεῖτες πατέρες. Διότι τότε ἡ πλειονότητα τῶν πατέρων θεωροῦσαν τήν νῆψι καί τήν Νοερά προσευχή ἐπικίνδυνα πράγματα, ταυτόσημα μέ τήν πλάνη. Μέ τέτοια λόγια θά χαλοῦσαν μέσα μου τήν πίστι καί τήν ἐμπιστοσύνη στόν Γέροντα ἀπό τόν πόλεμο τῶν λογισμῶν» (σ. 348). Μήπως ἡ ἱστορία δέν ἐπαναλαμβάνεται; Μήπως δέν ὑπάρχουν καί σήμερα ζηλωτές στό ῞Αγιον ῎Ορος πού ἀμφισβητοῦν τούς συγχρόνους ἁγίους Γέροντες, πού ἔχουν καταξιωθεῖ στήν συνείδηση τοῦ λαοῦ μας ὁ ὁποῖος  καί ἐπικαλεῖται ταπεινά τήν πρεσβεία τους;