Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

3324 - Ανεπαρκής η αστυνόμευση του Αγίου Όρους



Με προσωπικό... ασφαλείας και χωρίς αυτοκίνητα (υπο)λειτουργούν οι περισσότερες αστυνομικές υπηρεσίες στο Αγιον Ορος. Είναι χαρακτηριστικό ότι για ένα αστυνομικό τμήμα και εννιά αστυνομικούς σταθμούς υπάρχουν μόλις... τρία οχήματα, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες ολόκληρης της Αθωνικής Πολιτείας!
Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στέλεχος της ΕΛΑΣ, κάθε αστυνομικός σταθμός έχει στην ευθύνη του τουλάχιστον δύο μονές, σκήτες και κελιά, στα οποία κάποιες φορές οι αστυνομικοί αναγκάζονται να φτάσουν ακόμη και με τα... πόδια.
Με ένα οργανόγραμμα από τη δεκαετία του '80 και με το προσωπικό να έχει μειωθεί κατά 110 άτομα σε όλο το νομό Χαλκιδικής, οι ελλείψεις είναι ιδιαίτερα έντονες κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μόνιμο προσωπικό σε όλο το νομό είναι 475 άτομα, ενώ το οργανόγραμμα προβλέπει τουλάχιστον 585 αστυνομικούς.
«Σήμερα στο Άγιον Όρος υπηρετούν 55 άτομα, από τα οποία μόνο τα είκοσι είναι μόνιμο προσωπικό και τα υπόλοιπα έχουν έρθει με αποσπάσεις από άλλα μέρη, μεταξύ των οποίων και η Αθήνα», επισημαίνει αστυνομικός. Είναι χαρακτηριστικό πως εξαιτίας των ελλείψεων στους αστυνομικούς σταθμούς του Αγίου Ορους μόλις και μετά βίας υπηρετούν δύο με τρία άτομα ανά βάρδια.
«Δυστυχώς, η εικόνα είναι ίδια όσον αφορά και την υλικοτεχνική υποδομή. Σε ολόκληρο το Όρος υπάρχουν μόλις τρία αστυνομικά οχήματα. Δύο από αυτά στο αστυνομικό τμήμα στις Καρυές και ένα στον αστυνομικό σταθμό της Μ. Λαύρας», τονίζει αστυνομικός.
Από πληροφορίες προκύπτει πως κατά καιρούς σημειώνονται κλοπές κυρίως ταμάτων από εικόνες, ενώ μικροκλοπές έχουν σημειωθεί και σε κελιά, καθώς και μεταξύ των εργατών, που βρίσκονται στο Άγιον Όρος, ενώ κατά καιρούς αναφέρονται και μικροσυμπλοκές κυρίως μεταξύ αλλοδαπών που εργάζονται στην περιοχή.
Ωστόσο, μοναχοί εξηγούν πως όλες οι μονές διαθέτουν υπερσύγχρονα συστήματα συναγερμού, καθώς επίσης και σκευοφυλάκια, όπου φυλάσσονται τα κειμήλια της Αθωνικής Πολιτείας, πολλά από τα οποία είναι τεράστιας αξίας. Μάλιστα, και οι ίδιοι οι μοναχοί επισημαίνουν πως έχουν επανειλημμένα ζητήσει ενισχύσεις από το υπουργείο, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που παρουσιάζονται ιδιαίτερα το καλοκαίρι στην περιοχή του Αγίου Ορους, καθώς παρατηρείται μεγάλη αύξηση των επισκεπτών.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥ


Οι φωτογραφίες είναι από την τελετή Εγκαινίων του νέου Α.Τ. Αγίου Όρους τον Απρίλιο του 2012

3323 - Με την παρουσία Αγιορειτών Πατέρων το Μνημόσυνο των σφαγιασθέντων πριν 100 χρόνια στο μαρτυρικό Δοξάτο της Δράμας



Μέσα σε κλίμα συγκίνησης πραγματοποιήθηκε στο Δοξάτο το Μνημόσυνο των 600 και πλέον σφαγιασθέντων κατοίκων από τους Βουλγάρους την Κυριακή 30 Ιουνίου 1913, μια ημέρα πριν από την απελευθέρωση της πόλης από τον Ελληνικό Στρατό. Το γεγονός ο Μητροπολίτης Δράμας το χαρακτήρισε σαν πένθιμη προανάκρουση της Ελευθερίας.

Η Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία τελέσθηκε στη μικρή Εκκλησία, τον ιστορικό Ιερό Ναό, όπου πριν 100 χρόνια  η τότε Θεία Λειτουργία δεν πρόλαβε να τελειώσει, αφού ξεκίνησε η σφαγή πριν το «δι ευχών» με πρώτους μάρτυρες τους δύο ιερείς. Στον Όρθρο χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ.κ. Θεόκλητος και στη Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Μητροπολίτης Τρίκκης και Σταγών κ.κ. Αλέξιος. Ο Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος αναφέρθηκε εν ολίγοις στο ιστορικό των δραματικών γεγονότων επισημαίνοντας την απουσία της Κεντρικής Εξουσίας «που είναι οι υπουργοί να κλίνουν το γόνυ στους μάρτυρες;» και της αδιαφορίας των ομοδόξων γειτόνων και φίλων μας «οι απόγονοι των σφαγέων δεν έχουν την τόλμη να καταθέσουν τον στέφανον της συγγνώμης»

Παρόντες στις φετινές εκδηλώσεις και δύο Αγιορείτες, οι Μοναχοί Μάξιμος Ιβηρίτης και Νικόδημος Αγιοπαυλίτης οι οποίοι χθες μετέφεραν στη Δράμα αντίγραφο της Εφέστειας Ιεράς Εικόνας της Θεοτόκου Άξιόν Εστιν, το δώρο των Αγιορειτών στον λαό της Δράμας για την Επέτειο των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης από τον τουρκικό ζυγό. 

 Φωτογραφίες της πρώτης σφαγής και πυρπόλησης του Δοξάτου από τους Βουλγάρους, την Κυριακή 30 Ιουνίου 1913:

.

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

3322 - Η Δράμα υποδέχθηκε την Ιερά Εικόνα της Θεοτόκου Άξιόν Εστιν (αποκλειστικές φωτογραφίες - video)



Πλήθος Δραμινών υποδέχθηκε σήμερα το απόγευμα στον Ιερό Ναό των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων αντίγραφο της Εφέστιας Εικόνας του Αγίου Όρους της Υπεραγίας Θεοτόκου Άξιόν Εστιν. Την Εικόνα που αγιογραφήθηκε, από τον Ιερομόναχο Λουκά Ξενοφωντινό, δώρισαν οι Αγιορείτες στην Ιερά Μητρόπολη Δράμας με την ευκαιρία του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης από τον τουρκικό ζυγό και την μετέφεραν οι Μοναχοί Μάξιμος Ιβηρίτης, πρώην Πρωτεπιστάτης του Αγίου Όρους και Νικόδημος Αγιοπαυλίτης, Επιστάτης της Ιεράς Επιστασίας.
Ο Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος υποδέχθηκε την Εικόνα ενώ παραβρέθηκαν οι Μητροπολίτες Τρίκκης και Σταγών κ.κ. Αλέξιος και Φλωρίνης κ.κ. Θεόκλητος, οι Αρχές της πόλης και πλήθος λαού.
Στον Μεγάλο Εσπερινό που ακολούθησε χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Τρίκκης και Σταγών ενώ ο π. Μάξιμος Ιβηρίτης σε σύντομη ομιλία του μετέφερε την αγάπη των Αγιορειτών στο λαό της Δράμας.

 Video από την υποδοχή:


Φωτογραφίες:



3321 - Γέρων Πορφύριος: «Δεν μου αρέσει να προφητεύω»



Σε μια εποχή που όλο και περισσότερος κόσμος νιώθει την ανάγκη, εξαιτίας της βαθύτατης κρίσης που πλήττει την ανθρωπότητα, να ασχοληθεί με εσχατολογικά γεγονότα όπως αυτά περιγράφονται στην Αποκάλυψη του Αγίου  Ιωάννου του Θεολόγου αλλά και όπως με τη Χάρη του Θεού αποκαλύφθηκαν στους Προφήτες, στους Πατέρες της Εκκλησίας αλλά και σε σύγχρονους αγίους γέροντες όπως ο Γέρων Παΐσιος, πρέπει να σταθούμε ιδιαίτερα στη στάση του Γέροντα Πορφυρίου και να αποκωδικοποιήσουμε γιατί ένας τόσο μεγάλος Άγιος της εποχής μας, ενώ γνώριζε με ακρίβεια και λεπτομερέστατα για όλα όσα ζούμε και που έρχονται, εν τούτοις απέφευγε να μιλάει για αυτά.
Πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαιτέρως γιατί ο γέροντας δεν μίλησε καθόλου για τα επερχόμενα, αλλά αποκάλυψε μόνο τα αναγκαίως απαραίτητα και σε συγκεκριμένους ανθρώπους.
Ο βασικός πυρήνας της σκέψης του Γέροντα Πορφυρίου ήταν ότι ο κόσμος είναι ανάγκη να εμπεδώσει και να καλλιεργήσει την αγάπη προς το δημιουργό του, όχι μέσα από το φόβο των μελλούμενων, αλλά μέσα από μια ανιδιοτελή σχέση, όπως ο στοργικός πατέρας προς το παιδί του.
Γιατί η ενότητα που ήταν η μεγαλύτερη παρακαταθήκη του Χριστού προς τους Αποστόλους, μπορεί να εξασφαλισθεί όταν το παιδί ενωθεί με τον πατέρα δια της αγάπης πρωτίστως και όχι δια του φόβου.
Ο Γέρων Πορφύριος παρομοίασε ευστόχως την εποχή που ζούμε όπως τα χρόνια λίγο πριν έλθει ο Χριστός.
Τι επικρατούσε τότε; Μια ρωμαϊκή «ειρήνη» στην εξουσία, η ειδωλολατρία, ένα ιερατείο αλλοτριωμένο από τα πάθη της εξουσίας, υποκριτικό χωρίς να ωφελεί αντιθέτως να απομακρύνει τον κόσμο από τον Θεό και τέλος υπήρχε μια μικρή μερίδα αγνών και αγαθών ανθρώπων.
Όλα αυτά περιγράφουν το σήμερα με λεπτομέρεια και η επανάληψη της ίδιας εποχής  προφανώς πρέπει να μας προβληματίσει εντόνως.
Πριν από τον Χριστό υπήρξαν προφητείες για τον ερχομό Του αλλά και προειδοποιήσεις για μετάνοια στο λαό του Θεού, όπως στην περίπτωση του Ιωνά και της Νινευή.
Ωστόσο αυτές οι προφητείες στάλθηκαν από τον Θεό για εκείνους τους λίγους αγνούς και αγαθούς ανθρώπους κάθε εποχής, όπως προανέφερα, γιατί είχαν την καλή προαίρεση να δεχθούν τα μηνύματα και να γνωρίζουν τι θα πράξουν.
Με αυτό το σκεπτικό ενεργούσε και ο Γέρων Πορφύριος καλώντας τους ανθρώπους να πλησιάσουν από αγάπη στον Χριστό και όχι από τον φόβο φοβερών γεγονότων.
Γνώριζε αλλά δεν έλεγε. Μιλούσε λακωνικά και κωδικοποιημένα και γνώριζε ότι υπήρχε στην εποχή του μεγάλο χάσμα στην πνευματικότητα των ανθρώπων του Αγίου Όρους με τον έξω κόσμο.
Για αυτό το λόγο είχε στείλει άνθρωπο να ειδοποιήσει τον Γέροντα Παΐσιο να πάψει πλέον να μιλάει για τον αντίχριστο, το χάραγμα, επικείμενους πολέμους κλπ.
Όχι γιατί ήταν λάθος αυτά που με Θεία φώτιση είχε πληροφορηθεί ο Γέρων Παΐσιος, αλλά γιατί τα πνευματικά μέτρα του κόσμου είναι σε τέτοια επίπεδα που ο φόβος δεν θα είχε κανένα ουσιαστικό  αποτέλεσμα και ήταν αναγκαία η προσέγγιση μόνο δια της αγάπης του Χριστού.
Διότι  αν άνθρωπος αγαπήσει τον Θεό, τότε ο Θεός όταν αλλάζουν οι άνθρωποι αλλάζει και Εκείνος την ιστορία. Το ίδιο έγινε και στην επικείμενη καταστροφή της Νινευή.
Ο ίδιος ο Γέροντας Πορφύριος τις τελευταίες ημέρες του τόνιζε την ηθική κατάπτωση και εξαθλίωση που έχουμε περιέλθει ως λαός και τόνιζε στα πνευματικά του τέκνα να βρουν τον στίχο της Παλαιάς Διαθήκης που λέει «μάτιον χεις, ρχηγς μν γενο».
Εκεί μας έλεγε ότι περιγράφεται η σημερινή κατάσταση ανάγλυφα. Ίδιες καταστάσεις του «παλαιού Ισραήλ» με τον «νέο Ισραήλ» και ίδια συμπτώματα.
Ο «παλαιός Ισραήλ» έχασε την ενότητα του με τον Θεό και ο «νέος Ισραήλ» έχασε αυτήν ακριβώς την πορεία ενότητας με τον Χριστό.
Αυτή ήταν και η μεγάλη λαχτάρα του Γέροντα και την υπηρέτησε κυριολεκτικώς μέχρι τελευταίας πνοής.
Η Αρχιερατική Προσευχή του Χριστού «Ίνα ώσιν εν» ήταν αυτή που υπηρέτησε ο Γέροντας όσο ζούσε και με αυτή κοιμήθηκε στα χείλη. Γιατί γνώριζε ότι η ανθρωπότητα διασφαλίζοντας την ενότητα με τον Χριστό δεν θα είχε ποτέ να φοβηθεί ούτε πολέμους, ούτε αντίχριστο.
Αντιθέτως σήμερα προσεγγίζουμε το κακό και εξετάζουμε τα επερχόμενα ως αναπόφευκτο κακό. Εκεί χάνουμε όλη την ουσία.
Οι πόλεμοι, οι επικείμενες συμφορές και γεγονότα είναι το ύστατο φάρμακο στην αποστασία του ανθρώπου και για αυτό ο Γέρων Πορφύριος έλεγε ότι: «Η Αποκάλυψη γράφτηκε για να μην γίνει».
Γιατί η Αποκάλυψη έχει ως σκοπό την προειδοποίηση και ο τρόπος να αποφευχθεί είναι μόνο αν υπηρετήσουμε την ενότητα που μας άφησε ο Χριστός ως παρακαταθήκη.
Αυτή είναι η θεραπευτική αγωγή στον ασθενή, γιατί αν η ασθένεια προχωρήσει, τα γεγονότα της Αποκάλυψης θα είναι ο ακρωτηριασμός που προκαλεί ο ιατρός όταν χτυπήσει η γάγγραινα.
Έλεγε ο Γέροντας: «Η εποχή μας είναι σαν την εποχή του Χριστού. Και τότε ο κόσμος είχε φθάσει σε μία αθλία κατάσταση. Ο Θεός, όμως μας λυπήθηκε. Και τώρα δεν πρέπει ν' απελπιζόμαστε. Βλέπω μέσα από τη συμφορά να εμφανίζεται κάποιος πολύ σπουδαίος άνθρωπος του Θεού, ο οποίος θα συνεγείρει και θα ενώσει τον κόσμο προς το καλό»
Είναι από τις ελάχιστες φορές που ο γέροντας μίλησε για αυτά που ζούμε και που έρχονται. Τόνιζε ότι αλλάζει η δικαιοσύνη του Θεού και  ότι η κατάστασή μας είναι αθλία.
Έβλεπε όμως το έλεος Του Θεού για μία ακόμη φορά να επισκέπτεται την ανθρωπότητα. Το ίδιο έλεγε και ο Γέρων Παΐσιος όταν επισκέπτες τον πλησίαζαν με έκδηλη αγωνία για τα επερχόμενα και όταν τον ρωτούσαν πότε θα έρθει η οργή του Θεού. Εκείνος έλεγε ότι «Θα πρέπει να ζητούμε να έρθει το έλεός Του και όχι η οργή Του».
Αυτό έχει ανάγκη η ανθρωπότητα και έτσι πρέπει να προσεγγίζει αυτά που είπαν οι Άγιοί μας. Αυτά που προφητεύθηκαν για τις μέρες μας, αφορούν εκείνους τους λίγους, που όπως προ Χριστού, έχουν την προαίρεση να υπηρετήσουν την εν Χριστώ ενότητα.
Οι φυλλάδες, ο ξένος τύπος, κανάλια και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, ασχολούνται συστηματικά με το  τι είπε ο Γέρων Παΐσιος και άλλοι σύγχρονοι γέροντες. Δεν γνωρίζω αν το κάνουν για λόγους διαφημιστικούς, εμπορικούς κλπ. Πρέπει όμως να προβληματιστούμε. Να προβληματιστούμε για να αναζητήσουμε την ουσία μέσα σε όλα αυτά.
Το 2009 επισκεπτόμενοι την Ρωσία, μέσα στα πλαίσια  της προσπάθειας έκδοσης των επιστολών του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος Ιωάννη Καποδίστρια, συναντηθήκαμε με υψηλόβαθμο στέλεχος της Κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Με έκπληξη άκουσα μια ερώτηση που σχετίζεται με όλα τα παραπάνω.
Με ρώτησε :
- Γέροντα Γεώργιε, οι πατέρες στο Άγιον Όρος λένε ότι θα γίνει πόλεμος Ρωσίας Τουρκίας για την Κωνσταντινούπολη. Εσείς τι λέτε για αυτό ;
Του απάντησα δίχως να το σκεφτώ, όπως πιστεύω θα απαντούσε και ο Γέρων Πορφύριος.
- Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, που είναι ένας μεγάλος Άγιος της Ορθοδοξίας είπε: "Θα προσπαθούν να το λύσουν με την πέννα, μα δεν θα μπορούν. 99  φορές με τον πόλεμο και μια με την πέννα". «Πάντως εμείς, είμαστε με την πέννα», συμπλήρωσα.
Οι Έλληνες πιστεύω ότι είχαν την ευλογία να τους στείλει ο Θεός μια αποκαλυπτική προσωπικότητα όπως ο Γέρων Πορφύριος για να μας δείξει τον τρόπο και τον δρόμο για να αποφύγουμε συμφορές και δυσκολίες.
Εναπόκειται σε εμάς πως θα διαχειριστούμε την παρακαταθήκη που μας άφησε και να μην περιμένουμε το πλοίο να συγκρουστεί με το παγόβουνο.
Αν ενεργούμε ο καθένας από μόνος του και ξεκομμένοι από τον Χριστό, είναι σίγουρο τότε ότι θα πούμε αυτό που είπε ο άγιος γέροντας: «Μπορεί όμως, με το σχέδιο τού Θεού, να έρθει, να έρθει ώστε οι άνθρωποι ν' αποκτήσουν μία επίγνωση, να ιδούνε το χάος ολοζώντανο μπροστά τους, να πούνε: Έ! Πέφτουμε στο χάος, χανόμαστε. Όλοι πίσω, όλοι πίσω, γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε. Και να έρθουνε πάλι στο δρόμο τού Θεού και να λάμψει η Ορθόδοξος πίστις».
Οι τελευταίες ημέρες του Γέροντα Πορφυρίου ήταν και οι πλέον αποκαλυπτικές για τα πνευματικά του παιδιά αλλά και για όλη την ανθρωπότητα. Ο γέροντας μας μάζεψε στο κελί του στα Καυσοκαλύβια και μας είπε: «Δεν μου αρέσει να προφητεύω αλλά θα σας πω μια προφητεία.»
Ο Γέροντας μας μίλησε για το τι θα συμβεί στην  Ελλάδα και ποιο είναι το μέλλον της. Ήταν αποκαλυπτικός για το μέλλον της Ελλάδας. Όλα αυτά πλέον άρχισαν να πραγματοποιούνται. Σήμερα ζούμε όλα όσα μας είπε και που άρχισαν να πραγματοποιούνται με ακρίβεια.
Η μεγαλύτερη αποκάλυψη του Θεού ήταν  το τελευταίο βράδυ της ζωής του, όταν για μισή ώρα περίπου προσευχόταν με την αρχιερατική προσευχή του Ιησού «Ίνα ώσιν εν»...
Αυτή η προσευχή είναι και η μεγαλύτερη παρακαταθήκη του Χριστού στο ανθρώπινο γένος. Το να γίνει πράξη η ενότητα της ανθρωπότητας με τον Θεό.  

Ιερομόναχος π. Γεώργιος Καυσοκαλυβίτης
Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής,
Ιερά Σκήτη Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους